Det strikkes fortsatt av restegarn

Ja fortsatt så har jeg startet året med og strikke opp noe av restegarnet mitt,,det tar jo aldri slutt,,,:-) Men før jeg starter på noe annet så har jeg bestemt meg for og gjøre det slik. Så er glad jeg har flere små barn som jeg kjenner som kan få dette av meg,og jeg syntes det er koselig og kunne gi bort også. Er jo ikke alle som hverken strikker eller hekler....

Har fulgt mønster fra denne bloggeren,men jeg har strikket bølgekanten rundt og ikke heklet den.

Og vrangborden er strikket på pinne nr 3 og resten på 3½.

http://garnguru.blogspot.no/2012/10/oppskrift-pa-cupcakes-lue.html

15 kommentarer

fruensvilje

08.01.2014 kl.08:11

dette var to festlige barneluer.Det er utrolig hvor mange fine modeller som finnes ,og da er det jo bare kjekt å prøve ut flere typer

Greta

08.01.2014 kl.08:20

Må sei eg syns du er flink som bare strikker av restegarn for tida. Eg ahr vore veldig sløv med slike ting. Så eg ahr bare gitt fra emgalt restegarnet hihi. Men det blir jo stadig noe nytt restegarn da.enklete rester blir lagt tilbake i sine respektive skuffer.Er greit med litt striper tenker eg.

Såover til lua. det blir nok ei lita tulle som får seg ei søt lita lue ja. Tenker vedkommende blir stolt og glad over den. Du er jo så snill som gir vekk så masse.

Håper du ahr ein fin dag med pinner og garn venne. Stor klem fra meg

Hobbystua

08.01.2014 kl.13:43

gretashobby: Tusen takk for det og ja jeg syntes det var på tide og bruke restene til noe fornuftig. Du rekker nok ikke og få brukt slik du som stadig har oppdrag,men godt du har noen og gi det til som kan bruke det. Ja jeg syntes det er koselig og kunne gi bort noe av det jeg lager. Og det gir meg mye glede og se at flere setter pris på det. Ha en fin dag videre du også kjære Greta:-)

Hobbystua

08.01.2014 kl.13:45

fruensvilje: Tusen takk Connie,ja luer og mønster finnes i mange varianter. Og denne muffinsluen sitter så fint på disse småjentene. Ser helt herlige ut. Og så får jeg brukt opp noe garn også,,men må innrømme at jeg har kjøpt inn nye nøster. Men den som sparer den har heter det jo:-)

akbhandy

08.01.2014 kl.18:33

Skikkelig sukkersøte muffinsluer dette. Flink du er til å bruke restegarn. Burde nok vært flinkere til det jeg også. Heldige de som får slikt fra deg. Ha en flott kveld. :-))

Hobbystua

08.01.2014 kl.22:28

akbhandy: Tusen takk for det Ann-Kristin. Ja det er jo artige luer og ikke dumt og få strikket opp noe av det som er brukende. Husk det er billig garn på Sparkjøp nå...må nok handle inn litt tenker jeg:-) En fortsatt fin kveld:-)

MOONBEAMSCORNER

08.01.2014 kl.23:57

Godt nytt år Marianne :) Ble jo rent godt humør av å se denne artige luen . Håper du også i år har like mye tid og glede til håndarbeidet ditt :) Klem Anne :)

Hobbystua

09.01.2014 kl.23:51

MOONBEAMSCORNER:Tusen takk Anne. Luene er artige og er jo som en muffinskake som er herlige på disse små jentene. Jeg koser meg med mine små strikk og heklesaker nesten hver dag. Så dette fortsetter jeg med. Ønsker deg en trivelig helg med en klem fra meg.-)

MOONBEAMSCORNER

09.01.2014 kl.23:53

:) <3

strikkogkos

10.01.2014 kl.21:57

Kjempesøte luer! Og det er jo greit å få brukt opp restegarn. God helg til deg :)

Ann Karin

11.01.2014 kl.08:45

Fine Luer Flink du er som får brukt opp restegarn. Harlige følelse når du har fått kvitta deg med noen rester Og samtidigt fått strikka noe fint. )

Ønske deg en fin helg

Siv Svanem

12.01.2014 kl.11:16

Jeg ahr strikket tre slike. Fine.

passion4lifeandtravel

21.01.2014 kl.14:18

Så morsomme luer <3 ...og med restegarn i så vakre farger, og deg til å strikke dem...det må jo bare bli bra <3

26.01.2014 kl.20:55

ÅÅÅ så fiiiiiiin ......

Hobbystua

27.01.2014 kl.18:10

Anonym: Tusen takk for det:-)