Vinterluer må til.

Hei igjen og en riktig god ny uke :-))

Her har det begynt og lave ned snø igjen og fortsatt så trenger en både luer og tilbehør når en skal ut.

Så her har jeg nå strikket et par helt enkle luer i kun 2 rette og 2 vrange og brukt Artic ullgarn fra Europris .

Og jeg la opp 92 masker med pinne nr 4 og strikket vel ca 5 cm og så over til pinne nr 5 og bare fortsatte til jeg ble fornøyd med lengden på dem. Så felte jeg alle vrangmaskene på en omg og så strikket jeg videre med 2 rette og 1 vrang i noen omg og så felte jeg rettmaskene på en omg og strikket noen omg med 1 rett og 1 vrang i et par omg og videre felte jeg 2 og 2 masker sammen og dro resterende gjennom tråden. Enkelt og greit:-)

Håper alle får en riktig fin uke og mange takk for hyggelige ord fra tidligere innlegg.

 Avslutter med noen gode ord til ettertanke for oss alle.

16 kommentarer

annebe

01.02.2016 kl.14:28

Snør litt her også :)) Delikate luer du har laget...ser gode ut også :)) Fine , viktige ord også :)) Klem til deg <3

Hobbystua

01.02.2016 kl.19:05

annebe: Tusen takk snille Anne.-)

venkesstrikk

01.02.2016 kl.14:36

Det enkle er ofte det beste. Fine luer:)

Hobbystua

01.02.2016 kl.19:04

venkesstrikk: Tusen takk og er nok enig med deg at det enkle er oftest best:-))

akbhandy

01.02.2016 kl.14:46

Så flott de luene ble. Ser skikkelig gode ut. Den Hekla blomsten ble fin som pynt.

Her snør det også en del. Skal visst komme enda mer. Synes det begynner bli nok snø nå.

En fortsatt riktig fin dag. Klem :-))

Hobbystua

01.02.2016 kl.19:04

akbhandy: Tusen takk Ann-Kristin:-) Tror nok det er varme luer i dette garnet men godt og ha for plutselig så kan kulden komme tilbake. Den lille blomsten pynter opp på en enkel lue. Så dere har fått mye snø nå? og mere skal det bli,,her har det lavet ned i dag men ser ut til at det er blitt yr i luften ,så får håpe det ikke blir noe mere hvitt igjen. En riktig fin kveld til deg også.-)))

Greta

01.02.2016 kl.16:06

God ettermiddag Marainne. Fine luer dette her. Har det begynt å snøe att. Det likte eg ikkje. Det er greit at det gjør det her, men no skale g østover og da vil eg ha vår der hehe. Vel det får eg vel ikkje nei.

Her snør det også, klissvåt snø. Skulle regne etter vermeldinga men det snør jaja. Vi må ta det vi får. HA ein fin kveld da.Klem til mino gutten.

Hobbystua

01.02.2016 kl.19:00

gretashobby: God kveld Greta:-) Tusen takk for det og tror ikke du trenger og bekymre deg for været når du skal nedover,for det er mere gått over til regn her nå. Men hvordan det er på andre siden av fjorden vet jeg ikke. Men blir sikkert bra med en tur og opphold uansett tenker jeg.-) Vi er bare kommet til 1.februar så er nok en stund til selve våren kommer. Mino kvittrer tilbake til deg og takker nok for klemmen. Er en skikkelig kosegutt det. Ha en riktig fin kveld videre,,og jeg er smågretten etter at vi mistet mange tv kanaler ...men får håpe dem kommer til enighet snart.-)

Marit Barsnes Krogsæter

01.02.2016 kl.17:23

Fine luer. Her regner det. men strikker luer for det!

Hobbystua

01.02.2016 kl.18:55

Marit Barsnes Krogsæter: Tusen takk. Det er greit og strikke luer uansett hvordan været er og fin helgestrikk.-)) Er nesten så det er gått over til regn her også nå.

fruensvilje

01.02.2016 kl.17:46

dette var to nydelige luer i sin enkelhet,kvitt er jo lekkert da ))

frodith

01.02.2016 kl.20:35

Så enkle og greie luer :-) Lenge siden jeg har strikket, kanskje jeg bør gjøre det igjen :-) Litt lei hekling nå, men får til mye fint med den kroken også. Likte at du pyntet luen litt med blomsten :-) Ha en fin kveld <3

MOONBEAMSCORNER

01.02.2016 kl.21:18

Sååå lekker lue Marianne :) <3 Noe man så absolutt stolt hadde gått med :) Vet ikke om du så mitt forrige innlegg om strikking? he he, Jeg fikk etter jeg la ut det ene bildet på facebook ønske fra en engelsk venn om genser, men det klarer jeg ikke, så jeg strikker skjerf til vedkommende nå :) Ha en fin kveld :) Klem

Hekleri og Ra

01.02.2016 kl.21:33

Gode luer :-) Og så flott de ble med en liten ekstra detalj!

Ha en flott uke :-) Klem

foreignerat50

10.02.2016 kl.20:58

vakkert arbeid☺ Du er virkelig flink☺

Hobbystua

10.02.2016 kl.21:41

foreignerat50: Snill du er Joy,,så tusen takk:-)