Alle gode ting er 3 når en skal strikke VM luer.

Som mange nå har gjort har jeg også blitt fristet til og strikke VM luen 2016 og det måtte tre stykken til føre jeg ble fornøyd med resultatet.  Den første strikket jeg i garn som ikke passet helt i forhold til masketall så den ble i største laget.nr 2 brukte jeg Viking Sportsragg og pinne nr 3½ og med 104 masker. Denne ble litt liten for et voksenhode så blir nok fin til et barnehode. Så jeg gikk med godt mot med og strikke enda en lue og denne gangen med samme garn og med 104 masker og med pinne nr 4 og nå ble resultatet så mye bedre. Så jeg gir ikke opp så lett nei:-)

Og etter dette så fant jeg garn til diverse pannebånd som var veldig artig og strikke etter luene.

Her la jeg opp 17 masker med dobbelt tynt ullgarn og strikket i perlestrikk til passende lengde.

Og heklet bare noen enkle blomster som pynt.  Tenker noen av disse blir til noen småjenter jeg kjenner godt:-)

Og et par la jeg opp 19 masker med Nepalgarn og i kun perlestrikk og passer til dette hodet. Raskt enkelt og lite garn som skal til. Flere blir det da noen smågutter gjerne vil ha også. Så frem med noen blåfarger nå så er jeg klar.

Med dette  er det for meg og få ønske alle en riktig fin uke .

13 kommentarer

frodith

07.03.2016 kl.16:19

Så mye fint :-) liker de med blomster på jeg :-)

Hobbystua

07.03.2016 kl.21:28

frodith: Tusen takk skal du ha. Liver opp litt ekstra med blomstene på,,litt småsøtt skader jo ikke.

Greta

07.03.2016 kl.17:22

Her var det masse som kan varme hoder og ører til forskjellige folk kjære Marainne. Du gir deg ikkje du nei, det er helt klart. Perfekte skiskytings arbeider alt dette her. Og anna sport også så klart. Du har gaver til alle som vil ha no tror eg. Kjekke strikk alle desse. Fin vart den beste luen også.

No blir det bare genser strikk her ei stund, tror eg. Tror eg må sei tror eg. For eg veit aldri med emg sjølv. Håper du koser deg med nye arbeider no og nyten kvelden. Stor klem fra meg

Hobbystua

07.03.2016 kl.21:32

gretashobby: Tusen takk Greta. Ja en kan jo ikke gi seg så lett så her kan du tro jeg holdt på med strikkepinnen til jeg fikk den som jeg ville. Så nå har jeg luer og pannebånd til flere,og noen til blir det nå. Koooooser meg igjen med strikkepinnen og heklenåla. Du trenger nok ikke bekymre deg over genseren du skal lage for det er noe du mestrer godt. Ha en fortsatt fin kveld .-) Klem fra Marianne.-)

foreignerat50

07.03.2016 kl.17:48

så produktiv du er. kjempefine håndarbeid:)

Hobbystua

07.03.2016 kl.21:32

foreignerat50: Tusen takk snille Joy:-)

fruensvilje

07.03.2016 kl.17:58

Du gir deg ikke så lett du nei,og alle luene ble fine,da håper vi att det finnes et hode til alle luene ) og pannebåndene blir gode utover hele våren,skikkelig fine var dei

Hobbystua

07.03.2016 kl.21:38

fruensvilje: Nei jeg gir nok ikke så lett opp,men etter den 3.lua så sa jeg stopp også. Ja jeg har nok noen hoder som vil passe til både luene og pannebåndene . Så det blir litt koselig og gi bort dette til noen småpiker,og nå strikker jeg noen i blåfarger til noen smågutter. Alltid noen og gi til:-)

Siv Svanem

08.03.2016 kl.08:40

Det du lalger er så lekkert. Nøyaktiv nok til å se maskinstrikket ut. Har desverre ikke den evnen til nøyaktighet selv.

Hobbystua

08.03.2016 kl.17:39

Siv Svanem: Tusen takk for gode ord Siv. Du strikker pent du, så er du en kløpper med store plagg og mønster. Der sliter jeg:-)

akbhandy

08.03.2016 kl.09:46

Jøss, du har virkelig vært produktiv. :-). Luene ble kjempefine. De vil nok varme godt på noen hodet. Pannebåndene var også veldig søte. Det lilla på utstillingshodet var virkelig lekkert. :-)

Flink du er.

I ettermiddag skal vi ha konsert med barnehagekoret. Det blir spennende.:-)

Ha en super 8. Mars.

Klem fra nord.

Hobbystua

08.03.2016 kl.17:44

akbhandy: Tusen takk Ann-Kristin. Ja endelig ble det en lue som jeg ble rimelig fornøyd med. Må bare ikke gi seg så går det som regel bra:-) Det lilla pannebåndet er i Nepal garn med 19 m og perlestrikk på pinne nr 5 og båndet la jeg opp 10 masker og strikket i ca 9-10 cm og sydde det på. Har brukt pinne nr 5 på alle sammen. Blir en spennende konsert dette da. En fortsatt fin dag til deg også.-) Klem fra meg.-)

Tone

08.03.2016 kl.21:49

Så mange flotte hodeplagg du har laget. Veldig fine pannebånd. :)