Første strikkeinnlegg i 2017.

Heisan alle sammen.

Nå er det gått 17 dager ut i det nye året og jeg ser at ikke noe ferdig strikket er publisert her hos meg enda. Men pinnene går sin vante gang dem og litt da og da så ble det litt ferdig. Jeg er veldig glad i dette mønsteret så sokker i friske farger ble det her. Og mønster finner du HER Selv om det er på Finsk så er jo selve hullmønsteret enkelt og bruke. Så er det bare og strikke helen og felle som vanlig.

Og dette mønsteret  har jeg også fått sansen for nå så blir nok flere av disse også.

Garnet som er brukt er Viking Sportsragg og Robust på pinner nr 3½ størrelse dame.

Og så har jeg strikket noen nye pannebånd og det er kjekke saker og lage for her kan en bruke opp litt restegarn.

Dessuten så kan jeg brått bestemme meg for og kanskje gi bort til en eller annen blogger som ikke strikker selv :-)

Ses snart igjen for neste innlegg kommer det dukkeklær atter en gang:-)

22 kommentarer

annebe

17.01.2017 kl.21:53

Ja nå går det raskt mot vår ..langt ut i Januar alt :)) Du strikker jo så pent..og jeg er jo heldig eier av ting du har laget..liker det veldig godt :)) Klem <3

Hobbystua

18.01.2017 kl.12:50

annebe: Det er deilig og tenke på at vi går den rette tiden i møte igjen. Og våren er absolutt den beste tiden på året:-) Det er koselig at du likte det du fikk og for det jeg lager generelt. Så takk for gode ord Anne. Ønsker deg en fortsatt fin dag .-))

Kjersti

17.01.2017 kl.22:02

Så utrolig fint mønster det var på de øverste sokkene! :)

Hobbystua

18.01.2017 kl.12:51

Kjersti: Tusen takk for det,ja disse sokkene er fine med enkelt mønster som er greit og strikke. Så har laget en del par gjennom årene i dette mønsteret.-))

Victoria Larsen

17.01.2017 kl.22:35

Veldig mye fint :D

Hobbystua

18.01.2017 kl.12:52

Victoria Larsen: Tusen takk skal du ha:-))

Strikkepinnen

18.01.2017 kl.05:56

Hei,hei Så møye fint du lage.

Hobbystua

18.01.2017 kl.12:52

Strikkepinnen: Tusen takk for det:-)

fruensvilje

18.01.2017 kl.07:17

skikkelig fine sokker og panneband ) slike friske fine småplagg er trivelig å lage og fine å ha liggande om en skulle trenge en gave eller to )

Hobbystua

18.01.2017 kl.12:54

fruensvilje: Mange takk Connie. Ja det er bare så artig og strikke og kjekt og få laget opp litt igjen og ha til diverse smågaver blant annet. Så har jeg masse rester som jeg bruker nå. Kjekt og få brukt opp litt. Ha en fortsatt fin dag.-))

mimouna

18.01.2017 kl.08:16

Kerttu og Blåbærvaflene er to av mine favoritt-sokkemønster. Veldig fine!

Likte pannebåndene dine også, kjekt med slike småprosjekter. Og så er det supre gaver. :)

Hobbystua

18.01.2017 kl.12:56

mimouna: Tusen takk skal du ha og Kerttu sokkene er så fine i det mønsteret så blir til at jeg bruker det oftest. Men pannebåndene er enkle og kjekke og strikke samtidig som en får brukt opp noen smårester av diverse garn:-) Er nok litt lik deg på det området tror jeg selv:-))

akbhandy

18.01.2017 kl.09:01

Morn morn Marianne!

Ja ser at pinnene får kjørt seg hos deg. :-) Masse flott du har fått laget. Kerttu sokkene er så nydelige. Har strikket ett par av disse jeg også. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har strikket flere. :-)

Vaffelsokkene har det derimot blitt flere av. Ett enkelt mønster som gir en fin effekt.

Og disse pannebåndene dine er jo bærre lækker. :-)

En riktig så fin onsdag til deg Marianne. Klem fra Ann-Kristin

Hobbystua

18.01.2017 kl.13:03

akbhandy: Heisan Ann-Kristin. Ja pinnene går jevnt og trutt dem nå så noe må jeg jo lage for det er jo så artig og strikke også. Men kjekt og få brukt opp noe restegarn på slike småstrikk og samtidig få fylt opp litt i gavekurven igjen. Kerttu sokkene har jeg alltid likt og strikke og hullmønster er jo noe jeg er glad i og strikke. Og vaffelsokkene er også blitt en favoritt og fått gode tilbakemeldinger fra mottakere også på at disse sitter godt på foten.-) Du lyste opp i gul singlet i går ja:-) En fortsatt fin dag til deg og hils masse:-) Gode klemmer fra Marianne:-)

fjellgeitbundingen

18.01.2017 kl.11:20

Så flotte sokker og pannebånd :) Nydelig Marianne.

Hobbystua

18.01.2017 kl.13:04

fjellgeitbundingen: Tusen tusen takk for godord:-))

handarbeidsglede

18.01.2017 kl.22:24

Her var det mye fint! Likte de orange sokkene godt - de var nydelige!

Hobbystua

24.01.2017 kl.16:26

handarbeidsglede: Tusen takk for det:-)

Siv Svanem

19.01.2017 kl.11:47

Jeg er bare så imponert over deg. Alt så fint og nøyaktig.

Hobbystua

19.01.2017 kl.12:52

Siv Svanem: Tusen takk snille Siv. Du gir meg gode ord bestandig du:-))

Irene

21.01.2017 kl.17:46

Her var det mange fine strikkede sokker og pannebånd. Likte så godt de oransje sokkene. Må hvist prøve meg på det mønsteret. Ha en fin helg.

Hobbystua

24.01.2017 kl.16:25

Irene: Tusen takk for hyggelige ord. Du er du flink med strikkepinner så Kerttu sokkene må du prøve deg på.-)