Og jeg strikker og jeg strikker...

" Og jeg strever så med mine små du " det er en barnesang jeg kan huske fra mine barnedager og kom plutselig på den nå som jeg har kledd opp dukken med nye hjemmestrikka klær. Men gurimalla hvor artig det er og strikke slike små plagg og attpåtil kunne bruke bare noen små nøster av restegarn og la det bli noe av det også. Så ja jeg bare fortsetter en liten stund til med dette for det er godt og ha noe på lur og noe for salg:-)

Og samtlige plagg er av garn som kan vaskes og tåler og bli brukt av små ivrige dukke-mammaer:-)

Mere kommer siden så vi ses snart igjen. En fortsatt fin dag/kveld ønsker jeg alle sammen som titter innom.

18 kommentarer

frodith

24.01.2017 kl.17:33

Så fantastisk fine de blir :-)

Hobbystua

25.01.2017 kl.18:47

frodith: Tusen takk:-)

Ravn73

24.01.2017 kl.17:48

Så fint! :)

Hobbystua

25.01.2017 kl.18:48

Ravn73: Tusen takk.-)

fruensvilje

24.01.2017 kl.17:57

her var det mange nydelige småplagg til en dukkemor ja,dukkemora vår hadde bursdag nå her om dagen ,da fikk hun en ny babydukke i gave,en som ser ut som en ekte baby,ja hun kunne da forkynne att alle dukkekla jeg har strikket gjennom åra er for små for babyen hennes hi hi,til den nye dukken må en opp i ekte babystørrelser

Hobbystua

25.01.2017 kl.18:52

fruensvilje: Tusen takk Connie. Du får nok strikke noe nytt til den dukken hun fikk for det er klart den må ha klær og litt og skifte med. Uansett er det bare gøy og strikke slike småplagg:-)

Hanne Lovise Johnsen

24.01.2017 kl.18:21

så fin!

Hobbystua

25.01.2017 kl.18:52

Hanne Lovise Johnsen: Tusen takk:-)

fjellgeitbundingen

24.01.2017 kl.23:10

Nydelige klær dette. Ble kjempe flotte. Liker dukkebunader så godt :)

Hobbystua

25.01.2017 kl.18:55

fjellgeitbundingen: Mange takk for det. Litt gøy og strikke inn litt mønster også da jeg ikke er helt dreven på det. men øvelse må til:-)

Siv Svanem

25.01.2017 kl.09:22

Veldig fint og nøyaktig som vanlig fra din kant.

Hobbystua

25.01.2017 kl.18:55

Siv Svanem: Tusen tusen takk snille deg:-))

akbhandy

25.01.2017 kl.12:17

Wææoo, Ja du strikker og strikker. :-) Noe så vakkert. Du er en skikkelig kløpper på dukkeklær. Du kommer nok til å glede mange dukkemammaer med disse flotte klærne.:-))

Ha riktig fin dag til deg. Klem fra det plaskregnede nord. :-))

Hobbystua

25.01.2017 kl.19:04

akbhandy: Mange takk snille deg. Jeg koser meg med dette nå og har ingen hast med noe annet så da passer jeg på og strikke opp litt så jeg har noe liggende. Men tar det slutt på restene av garnet...not...-) Uff ja dere skulle få mye regn også ... Ha en fin kveld og kos deg inne i varmen. Gode klemmer fra Marianne.-)

fjellgeitbundingen

25.01.2017 kl.19:13

Kunne ikke jeg se du hadde noe problem med :D Den ble skjønn. Ja, egentlig alle klærene, men den var spesiell.

Hobbystua

25.01.2017 kl.19:18

fjellgeitbundingen: Det var snilt av deg. Jeg strikker jo litt mønster ,men ikke det beste jeg strikker. Liker nok best hullmønster og fletter fremfor slikt mønster. Så all ære til dere som strikker votter med mønster og med tynt garn og pinner.-) En riktig fin kveld :-))

Marianne

04.02.2017 kl.13:33

Hei ! Så mange fine dukkeklær. Er det fra mønster hefte du har strikket det lilla skjørtet med hjerter på nederst ? Mvh Marianne fra Trondheim

Hobbystua

04.02.2017 kl.15:42

Marianne: Heisan så koselig og se deg her igjen. Og mange takk for ros. Ja dette skjørtet er fra et mønster jeg har ,men kan jo se siden og få scannet det inn så kan jeg sende det til deg.-))