I rette strikkemodus nå.

Heisan igjen.

På tide kanskje og få lagt ut noe av det jeg selv har strikket i det siste for denne gangen har jeg faktisk laget noe til meg selv som skal brukes av meg. Vanligvis så går det meste bort til andre,og som mange vet så er jeg veldig glad i og kunne gi noe til mine nære og kjære venner. Men så var det min tur nå. Har strikket to jakker i to forskjellige mønster og garn. Så den aller første er denne som er strikket i garnet Muskat og som jeg ble kjempefornøyd med selv. Mønster fant jeg her og det jeg vil si fra er at jeg fikk litt sjokk når jeg så hvor mange masker en skulle legge opp til ermene så 105 er jo mye på håndleddet. Så på bildet flere ganger og fikk ikke det til og stemme selv om det skulle minskes oppover. Så jeg gikk for 56 masker og økte etter hvert til det som skulle være  frem til felling under ermene. Det fungerte bra. Ellers fulgt mønster som beskrevet og størrelsen er M/L.

Det kan også nevnes at stolpemaskene strikket jeg til slutt for og være sikker på at det ble jevnt fordelt med knappehull.Sydde så kanten på når det var gjort. Så dette blir nok en lett og grei sommerjakke når det trengs.

Og når jeg først var i strikkemodus så ble det enda en jakke som jeg har planer om og bruke på campingen for denne er litt røffere og blir deilig og ta på seg ved litt kjølige kvelder utover vår og sommer. Og mønster på denne kommer også fra Drops sine sider og den finner du her og er også fra Muskat garn,men jeg har brukt Drops Karisma på denne og den eneste forskjellen som ble gjort her var at jeg valgte mønster midt på ermene og ikke glattstrikk som det skulle være. Enkel grei jakke og så er jeg glad i og strikke hullmønster.

Så nå er jeg i strikkehumør for har startet opp med en ny jakke som den første men i annet garn og farge, Legger ut når den er klar også.

Fargen her er nok ikke helt riktig men er grålilla nr 64 og fra http://www.garnius.no/ enkel måte og handle på og hurtig levering på bare noen få dager. Størrelsen her er sånn ca M/L .

Ellers så lurer jeg litt på hvor alle strikkebloggere har tatt veien for savner så  utrolig mange som var aktive på den fronten ,,men har heldigvis noen og følge med på ,,men håper flere kommer på banen igjen for er så koselig og se hva andre strikker og legger ut også.

Men jeg vil nå bare få ønske dere alle en fortsatt fin vår og igjen takk for at du tok en titt hos meg.-)

14 kommentarer

fruensvilje

08.05.2017 kl.17:48

du verden så vakre jakker,jammen er du både flink og flittige ) jeg sliter med å få passe størrelser til meg selv når jeg bruker bomullsgarn.Jeg jobber med en singlett til meg selv,det går sakte for jeg er ikke en sommerstrikker,det blir mest på vinteren jeg strikker,men skal no vise toppen når den er ferdige )) ja om du følger reine strikkeblogger kan ikke jeg hjelpe,min venneliste er en blanda mix liker det jeg )men klart savnet iallefall Greta ,fjellgeitbundingen la nettopp ut noen flotte sokker,men hun har ikke vært så veldig ofte her den siste tiden hun heller,tror det går litt opp og nd jeg

Hobbystua

08.05.2017 kl.21:06

fruensvilje: Tusen takk snille Connie. Blir også artig og se toppen din ferdig strikket . Ja det er mange som blogget her for en tid tilbake som hadde mye strikk og hekling. Men flere har byttet plattform til andre sosiale medier. Men savner Greta det skal innrømmes. Men du må ikke misforstå meg for jeg liker gode innlegg om andre saker en bare håndarbeider også,,men uansett utover nå så blir nok flere vekk og nyter heller vår og sommer føre en setter seg ved skjermen. Må du ha en fortsatt fin kveld.-)

fjellgeitbundingen

08.05.2017 kl.18:34

Hei, så nydelig kofte du har laget, Marianne. Virkelig flott arbeid. Ser bra pirkete ut, men mønsteret går kanskje etterhvert å memorere? går an å gå inn på strikkeblogg å se om du finner flere aktive der å følge. Sommerhalvåret strikker nok folk flest litt mindre, men tar seg nok opp igjen her.

Hobbystua

08.05.2017 kl.21:10

fjellgeitbundingen: Tusen takk det var veldig hyggelig og lese. Mønsteret er lett og huske så det går helt greit og bomullsgarn er et godt alternativ for sommeren. Blir nok ikke så mye og se fremover her jeg heller da tiden for meg benyttes på en helt annen måte når vår og sommer kommer. Slik har det vært for meg i mange år. Men litt i ny og ne kommer jeg innom:-) Fortsatt fin kveld og en god uke:-)

birdbay

08.05.2017 kl.19:06

Den var kjempe nydelig:) Du er så flink:) Deilig med bomull nå som sommeren strax er her:) Jeg må nok nøye meg med å se på at dere andre er flinke. Ern`te så god på håndarbeid:) Ha en fortsatt strålende dag fine Marianne:)

Hobbystua

08.05.2017 kl.21:15

birdbay: Mange takk snille deg. Er hyggelig og ha deg tilbake her uansett om det ikke er strikking som gjelder. Men for si som vi gjør her nede,,det ornær seg tilslutt.-) Og så får vi håpe varmen kommer igjen og at vår og sommer blir nydelig. Ha en riktig fin kveld og takk for titten. Klem fra Marianne.-)

akbhandy

08.05.2017 kl.19:21

Ja du er virkelig i strikkemodus for tiden Marianne. Den ene lekre strikkejakken etter den andre. Nydelige begge to. Du er superflink. Stor klem fra nord. :-))

Hobbystua

08.05.2017 kl.21:19

akbhandy: Mange takk snille deg og nå er jeg i mitt rette ess og lyster etter og lage så mye. Men skal nok kose meg med både strikk og hekling i sommer så hamstrer garn nå...hihi....-) Men velkommen hjem og sikkert litt uvant med annen temperatur nå. Vi høres og en riktig fin kveld videre til deg. Gode klemmer fra Marianne.-)

passion4therapy

08.05.2017 kl.19:50

Så nydelig jakker, som jeg har sagt så mange ganger, det du lager er alltid så pent <3.

For et fint mønster og fargene passer jo deg som bare det, kan tenke meg de er fine på kvelden når dere er på ferie og en vakker og solbrun Marianne <3. Vakre til det meste her hjemme også <3.

Hobbystua

08.05.2017 kl.21:23

passion4therapy: Tusen takk for gode ord Mette. Ja dette er nok farger som passer meg og jeg blir heller aldri lei av blåtoner,,,,og rosa er jeg glad i ,,bare ikke noe gult og for mye rødt...det er ikke meg.Ja den første jakken blir nok med meg på ferie til høsten for den er bestilt alt:-) En fortsatt fin kveld søte Mette. Klem fra Marianne:-)ps.koselig at du kom innom igjen.-)

Irene

08.05.2017 kl.20:07

Så nydelige jakker du har strikket deg. Nydelige farger også. Vi må jo strikke noe til oss selv også, ikke bare til andre,selv om eg liker best å strikke og gi det vekk. Ha en fin uke.

Hobbystua

08.05.2017 kl.21:25

Irene: Mange takk skal du ha,ja jeg er helt enig med deg at vi fortjener noe selv også. Jeg vet jo at du strikker og gir bort mye også. Så da vet vi hvordan det er.-)) En fortsatt god kveld og en fin uke.-)

handarbeidsglede

08.05.2017 kl.21:45

Du verden så fine jakker du har strikket! Skal si du er flink, og tålmodig som orker å strikke så mye mønster.

annebe

09.05.2017 kl.15:17

"Gurimalla" så delikate og fine de var ..og nydelig arbeide som alltid :)) Synd når blogger man liker å følge slutter eller har laaange pauser.. men sånn er det bare :)) Kos deg med vår og strikking fine du <3