Hekleoppskrift.

Da det er mange som spør etter oppskrift på kjolegrytekluter legger jeg like godt den ut her.
Legg opp 22lm,hekle 20st tilbake.Fortsett fem og tilbake til det er 12 omg.Hekle 20st tilbake,
og fortsett på motsatt side(bakstykket)
Hekle videre rundt med en st i hver st,er 40st.
Hekle en omg med 1st og 1lm i hver st omg rundt(hullrekke)
Nå hekles det 2st 2lm 2st i annenhver hullrekke rundt hele(20stavgrupper)
Fortsett slik til passe lengde.ca 13omg.Avslutt med 2st og 1 pikot 2st rundt som før.
Bruk gjerne en ekstra farge på kjolen.
Rundt ermehullet hekles det en lik kant som nederst på kjolen.
Midt på toppen hekles det 15lm,og ca 20 fastmasker tilbake.
Tvinn en snor og tre gjennom i livet. (hullrekka)
Lykke til med prosjektet :))strikking

6 kommentarer
    1. Hallo vennen. Kossen går det med oppussinga di. Eg har vore opptatt siste uke, derfor ingen mailer fra meg, men det kommer uti uka. Må bare få unna kontrollen av kneet først.
      Håper alt står bra til med deg. Ha ei fin uke så lenge

    2. Eg veit kossen det er med sånn oppussing og maling av møbler. Gjorde det sist høst. Det er masse arbeid og enda mer enn ein trudde først. Og så alt pirkearbeidet. Men, så er det så kjekt når alt er gjort. Ønsker deg ei flott arbeidshelg. Pass nå berre på så du ikkje overarbeider deg.
      Tenk så kjekt det blir å sitte med strikketøyet og kose deg i din nye stue. stor helga klem

    3. Knall bra at du la ut oppskrift.
      Detta fekk eg lyst å prøva.Hekling e ikke min sterke side,men med en så fin oppskrift så tror eg faktisk eg skal klare det. : )))
      Fekk jo lyst å prøva med ein gång eg. ; )
      Uff… Eg må nok vente litt for eg har en del som eg må bli ferdig med før jul.
      Takk for du delte oppskriften.
      Ein gång skal eg prøva.
      Go helg.

    4. Så kjekt at du legger ut oppskriften.Er ikke så veldig flink med hekling,men det er fristende å prøve sg på disse.Får se hva jeg får tid til.Ønsker deg en riktig god helg:)