Ingrids tøfler og annet strikk.

Har strikket og tovet tøfler etter oppskrift fra Ingrids Strikkeri,og den finner du her  Ja denne damen er en fantastisk strikkerske som komponerer det ene fine mønsteret etter det andre. Og så er hun så snill å deler det med oss andre.Det skal være et flettemønster på dem,men det kommer dårlig frem på mine her. Men har sikkert noe å gjøre med tovingen også. Når det er sagt så er det flere som lurer på det med tovegarn:) Da må jeg igjen få si at Toppull garnet fra Sandnes garn er det jeg liker aller best. Det tover godt og etterlater ikke riller.

Dette paret er strikket med en tråd Safir og en tråd ullteppegarn. Strikker flere av disse nå,men i Toppull.

Vil også takke en bloggvenn for oppskriften på denne dorullpynten,har lenge vært på jakt etter mønster. Men så bistod en kjempesnill blogger med mønster til meg. Så leser du her nå så må jeg få si mange takk for hjelpen♥ Men må nok få tak i en ny pen dukke som også har armer.

Et nytt sjal igjen har det også blitt,har nok blitt hekta på dette mønsteret her,men denne gangen er det blitt strikket noen omganger ekstra. Brukt Babyull og pinne nr4.

Har et enkelt tips å komme med når det angår blokking,mange bruker jo madrassene i sengene og spenner det ut med nåler. Jeg har tatt vare på noen store isoporplater,,og det gjør nytten sin.

Litt nisseveggpynt må en jo ha. 

Med dette ønsker jeg Dere alle en fortsatt fin helg♥

26 kommentarer
    1. Hei, Marianne
      Tusen takk for hilsen i bloggen min, det var koselig at du tok deg tid til det. Flotte tøfler du har strikket etter Ingrid sin oppkrift. Helt enig med deg; den damen er bare utrolig flink til å strikke og komponere oppskrifter. Ønsker deg en fortsatt fin søndag. Klem fra meg

    2. Hei på deg igjen.
      Herlighet så mye flott du har laget siden sist jeg var innom. Flotte bilder du tar også.
      Jeg er litt på etterskudd med besøk på blogger for tiden,men jeg kommer sterkere tilbake senere.
      Ha en fortsatt fine kosestunder med håndarbeidet. Mange klemmer sendes til deg 🙂

    3. Så nydelige tøfler. Må nok gå inn via linken og finne oppskrift for dette fikk jeg lyst å prøve. men først må det strikkes noen julegaver… Søte de nissene også, er det grytekluter?

    4. Alltid mye fint her inne!
      Tøflene så herlig pusete ut. Jeg strikker høner i Safir/ullteppegarn, men de tovet nesten ikke på 40 grader. Hvilket program vasket du tøflene på?
      Sjalet ble nydelig i Babyull, nesten så jeg fikk lyst til å strikke flere jeg også. Det ble veldig luftig og lett.
      Ha en fin uke! 😀

    5. Så flott blogg du har 🙂 Den dorulldokka minner veldig om en jeg har/hadde en gang, får leite på loftet kanskje den dukker opp igjen 😀 og de søte pinnsvinene i forrige innlegg da, det var noe for meg å strikke en gang jeg legger penselen fra meg en stund 🙂

    6. Ååååååååååå så utrolig mye flott Marianne;))
      De gryteklutene var bare de flotteste jeg har sett hittil. Det var så kreativt av deg å lage nisseskjegget og håret slik du har gjort;) Dette synes jeg er kjekt når en kan se at en lager sitt eget preg på oppskrifter. Den dorulldamen var virkelig flott. en slik kunne jeg funnet på å lage ja;) Og tøflene ser like god ut som mine *ler* (takk for at du linker meg).
      God søndag og bloggvenn-klem til deg;)

    7. God morgen min venn.
      WOOOOOW!!! Vanskelig å finne ord for dette min venn!! Du forstsett og fortsetter å imponere! Nydelige tøffler, og dodukken fikk meg til å smile litt ekstra!! Jeg er jo på messe denne helgen og det var en dame som spurte om jeg kunne lage slike dokukker..Jeg sa som sant var at jeg viste hva hun snakket om og at jeg har gode minner fra mormors toalet hvor det var en slik en:-) men har ikke sett noen oppskrift på de…Også kommer du med innlegg med slik dukke:-)))
      Sjallet ditt er også nydelig, og kjempe fine nisser:-)) som sagt du fortsetter å imponere!!!
      Ønsker deg en fortsatt fin søndag:-))
      God god klem til deg fra meg:-))

    8. Veldig mange flotte saker som titter frem i bloggen din 🙂
      Likte de tovede tøfflene veldig godt! Skulle ønske jeg var litt bedre med heklenåla så jeg klarte å lage sånne flotte blomster 🙂

    9. Strikkepinnen: Takker for tipset til dukkene,det er ikke vært lett å få tak på det her heller. Så her skal jeg bestille meg noen. Var artig å hekle denne kjolen,så blir sikkert flere i andre farger og mønster etterhvert vil jeg tro:))

    10. hei,som vanlig er jeg stadig innom å titter hos deg:) er så mye flott du lager!Du er kjempeflink 🙂

    11. Fine ting du lager, slik dorulldukke har jeg gode minner fra, riktignok i et litt annet mønster, men i samme stil. Artige nisser, flott sjal og deilige tøfler

    12. Hei hei.Så deilig dem så ut de tova tøflene, alltid spennende å se resultatet når man tover:) Et utrolig fint mønster på sjalet,hærlige gaver:)) Ha en flott helg du også:))

    13. God kveld.Som vanlig har du fantastiske produkter:))hadde en slik dorulldukke eg og en gang men med barn i huset så lever den ikke lenger og kjolen hadde falmet,men dei er praktiske og fine.Likte veldig godt tøfflene,det var lurt å pynte med en rose.
      ønsker deg en forsatt fin lørdagskveld,ikke lenge til nå så får nissefar komme frem