Strikk og tov smått og stort.

Nå har jeg strikket og tovet litt igjen,må si at disse fargerike pinnsvina er blitt min nye favoritt på husdyrfronten. Kjappe å strikke og tover bra. Skal få litt julepynt på seg den dagen dem forlater hjemmet sitt her,og må klare seg selv:) Strikket i Toppull og Shiny fra Spar kjøp.

Så fant jeg en oppskrift på noen smånisser hos stubbetufsa som jeg også har fått strikket og tovet.

Og når det først skal toves litt i maskinen,så strikket jeg noen flere tøfler etter Ingrids mønster men denne gangen uten fletter.  Og det finner du her

Og noen grytekluter i julefarger også. Greit å ha litt variasjon på håndarbeidet.

Og en lue som jeg virkelig likte fasongen på,og jeg er kresen på det området.Så nå strikkes det flere av den samme. Mange vil ha:))

Dette mønsteret fant jeg for lenge siden hos Mirrevirre tror jeg??

Så med dette så ønsker jeg deg  

48 kommentarer
    1. Hei svarer alltid på den bloggen som stiller spørsmålet. Vel nesten. Av og til svarer eg på min og.
      Har ikkje mønster på noen av dem, anna enn i hodet. Men eg kan prøve å notere ned om du vil ha oppskrift. takk for fin kommentar. Barnebarn er livets dessert, enkelt og greit. klem

    2. sv: er så kjekt å få kommentar fra deg kjenner jeg. du får meg til å smile og det er veldig positivt. ja jeg er heldig som har en så snill mann han gjør sånn av og til, og det er utrolig kjekt, når en ser at de setter pris på deg….
      ja lus er noe dritt, alt er til vask ennå og det står sekker med klær og tøy utenfor huset i kuldegradene så det er mye å henge fingrene i, jajaj får tenke at da kom jule vasken litt tidligere i år enn planlagt, men da blir det hvertfall gjort skikkelig…
      ja småen er helt herlig, snill og nysgjerrig, men vi sover veldig lite begge to, han sliter litt med innsovningen og det tar tid… men det er vel alltid sånn helt i begynnelsen. unger er ikke like…. selv var tony veldig lett å få til å sove, men men. det kommer seg vel med tiden….
      nå sover endelig lille gutt så nå skal jeg bare skrive ferdig her så skal jeg få meg noen dyrebare timer på puten, forhåpentligvis…

    3. sv: tusen takk for den koselig kommentaren på bloggen. ja han er helt herlig, velskapt gutt, og så snill som han er…. men er kjekt å høre andre si han er skjønn 🙂
      ha en flott fredags kveld videre, kos deg masse…..

    4. Oj, du har jo snart strikket en hel skoleklasse med pinnsvin! De ble jo veldig søte da. 🙂
      Mye fint annet her også, veldig deilig med tovete plagg og tøfler nå. Ser ut som om vi får en ny kald vinter, brrr!
      Ha en fortsatt god uke!

    5. Hei, Marianne
      Tusen takk for kjempekoselig hilsen – den varmet meg i hjertet. Utrolig søte pinnsvin du har strikket; flink du er! Ønsker deg en fin adventstid; gleder meg til den koselige tiden. Klem fra meg

    6. Hei hei.Her har det virkelig klirret i pinnene, ser jeg:) Så hærlig de pinnsvinene er, skikkelig søte i rosa farge.
      Ingenting varmer som tova tøfler,skikkelig flotte gaver.Du får ha en kreativ hærlig tid, snart advent nu:))

    7. kommentar til kommaentaren på min blogg. Det gjekk nok ikkje så fort. Med slike pinner går det faktisk veldig seint å strikke ein omgang, for det er så tungt. Skal prøve med 9 på neste nøste. Tar to rett og to vrang da, så går det kanskje greit med nr 9.
      Takk for fin kommentar foresten og ha ei flott uke videre

    8. Hei hei min skjønne venn.
      Hva kan jeg si…Jo du er bare helt utrolig!! De pinnsvinene er bare helt utrolig skjønne!!! Har litt lyst å prøve meg på de jeg også, men må bli etter jul tenker jeg for her er det ikke mye tid til kos, bare bestillinger og egne julegaver:-)
      Tøfflene ser gode ut!
      Luen er jo nydelig og liker den fasongen jeg også:-) Vi er ikke så veldig ulike du og jeg:-)
      Nissene er jo bare kjempe søte! Stilig å bruke briller på nissen:-)) Flink du er!!
      Gryteklutene var fine også, litt julestemning selv om det ikke er noe julemønster!
      Åhhh du er så produktiv og alt du lager er jo like fint!!
      Nå skal jeg sove litt..
      Ønsker deg en finfin dag min venn.
      God god klem

    9. Åååh,de pinnsvinene er bare så herlige.Jammen har du fått laget mye fint.Er skikkelig imponert.Nydelig den luen også.Trenger meg en ny lue,men klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal strikke.Liker ikke å gå med lue,men trenger det når jeg lufter hunden:)Ha en flott dag imorgen:)

    10. Så mye flott du har laget igjen! masse fargerike pinnsvin,som i et eventyrland.Kjempesøte! og de tova tøflene,er nok godt å ha på føttene..for nå kommer kulda brrrr.Nisser og luer :)alt du lager,flink er du!

    11. Mye flott du har laget. Pinnsvinene var jo bare helt nydelige. Bare så synd at møsteret på Fibertrends er på engelsk. Skjønner jo ikke bæra. 🙁

    12. Strikkepinnen:
      Tusen takk for skryt og ros,ja du får nok prøve deg på den du også. Jeg har blitt hekta:)) Ta det på nyåret,det går så fort å strikke den,gjort på en kveld:))

    13. Greta:
      Mange takk for koselig kommentar.Jeg blogger jo når jeg har noe å vise til,og ellers så går pinnene varmt,,ler nå,,,ja du kjenner til det du ihvertfall:)) Du får nok prøve deg på noe som skal toves.Artig når det lykkes.

    14. Masse fint du har laga. ÅÅå du får dei pinnsvina sååååå fine. Ska prøva meg eg o,men det e den tiå. Ligger på vent ennå her. ; )) Ønske deg ei fortsatt fine uka.
      Klem frå Ann Karin

    15. Det er ikkje så ofte du legg ut ting, men til gjengjeld blir det ein hail brote. Her var det masse flott. Og alt er slikt eg ikkje lager. Ikkje hekler noe serlig, ikkje tover eg. Kjekt å sjå andre ting enn deg eg lager også.
      det vart litt feil da, for lue det kane g strikke og den er jo ikkje tove. Den var veldig fin.
      Mange arbeidstimer her.
      Ønsker deg fortsatt fin strikkelyst og ei fortsatt gode uke. Hilsen fra midt sogn

    16. Bare elsker de pinnsvina, de er så utrolig søte!! =D
      Må si du er effektiv med strikkepinnene altså, du kjører jo skikkelig masseproduksjon du 😉 Kjempe masse fint du har laga!