Strikkeoppskrift på tovede tøfler.

Strikkeoppskrift på deilige tova tøfler. Garn etter eget ønske,men bruker selv Toppull eller Safirgarn.Pinne nr 6.

Størrelse Barn dame og herre. Ca 3-4 nøster garn.

Legg opp 50 (54)58 masker. Strikk frem og tilbake til det er 28(30)32 riller. Fell av 19(20)22 m i hver side.=12(14)14 masker igjen.

Strikk 17(20)22 riller over disse masker. Er midt under. Ta opp 13(15)16 m i hver side nederst på den bredeste delen. Ta opp 1 mask mellom hver rille. Strikk disse mask sammen med sålemaskene. Strikk 12(15)16 riller. Fell på annenhver omg fra retten,strikk 5 m og 2 m rett sammen ut pinnen,og strikk tilbake uten felling.

Fortsett felling med 4 rett og 2 sammen ut pinnen,,og hvidere 3 m og 2 sammen ut pinnen,og to mask og 2 sammen ut pinnen,1 maske 2 sammen ut pinnen,og 2 og 2 sammen ut pinnen. Trekk tråden gjennom resten av maskene og fest godt i toppen. Sy sammen sålen og sidestykkene,og gjerne noen riller oppover mot leggen.

Tover mine selv på 50gr i vanlig vaskepulver og gjerne med en gammel skjorte eller et stort håndklede.

Etter toving så strekkes dem i fasong og ta dem gjerne på bena så du ser at dem passer:))

5 kommentarer
    1. Hei .
      Nå er det jammen lenge siden jeg har vært innom deg.Kjempemye fint du har laget da.Så nydlig liten og søt babykjole.
      Takk for at du vil dele mønster på tøffler også,gørrbra.Tror vel kansje vi bare kan strikke ,for jammen er det kaldt .Ha ei kjempefin helg.

    2. du legger ut oppskrifter du. Snill atte. Eg får snart min oppskrift og den er profesjonell laga. gler meg. veit ikkje heilt kossene g skal forholde emg til den, mene g har lovd deg den så du skal få den