Prøvestrikkerske.

Som sikkert mange har sett så har Greta laget et meget flott mønster til et babyteppe. Og sannelig så var jeg så heldig og få prøvestrikke dette teppet. Det har vært en glede og strikke et så flott flettemønster,,og dette skal ikke bli det siste heller.

Jeg har strikket hele babyteppet i Viking Babyull,et tynt og nydelig garn til  et slikt formål,og på pinne nr 3½ og ca 5 nøster.

Og her er resultatet av Gretas flotte designteppe som jeg har falt helt for nå:))

Hele teppet strikkes med start av fletter,og senere rettstrikking i midten og med fletter rundt kantene. Er et forholdsvis enkelt mønster,men detaljene er flotte. For Dere som vil strikke dette så er det bare og kontakte Greta og få kjøpt mønsteret. Og det kan gjøres her http://gretashobby.blogg.no

Så mange takk for at du lot meg få strikke dette Greta:))

Ellers så må jeg få ønske alle en fortsatt fin dag i regnvær eller for Dere som nå har solen:)

15 kommentarer
    1. Hei hei. Må si du er virkelig en flink prøve-strikker.:) Utrolig pent teppe, syns flete mønster er kjempe flott på alt fra luer til baby tepper. Du får ha en super fin helg, her venter vi på den store varmen som skal komme…hadde virkelig vært godt med masse sol på en fri dag:))

    2. Så fint ditt teppe ble! Det ble lekkert i tynt ullgarn, mitt ble jo mye tyngre og større i bomull. Eneste forskjellen ellers er at jeg strikket en ekstra flette der du har åtte vrangmasker. Det er nok garnvalget som gjør dem så ulike.
      Artig å prøvstrikke, og dette teppet tror jeg det blir flere av. Det ble fint samtidig som det var grei TV-strikk.
      Håper du får en god helg! 🙂

    3. Hei hei har vært borte så har ikke vært her på lenge det var utrulig masse fint her.Nydelig babykjole, tøfler med en ny vri var riktig fine og babyteppet var riktig flott. Du er så flink å strikke ,jeg har strikket litt, men mest bakover for tiden.Må ha det rett,liker ikke å jukse.men det ordner seg. ha en fin helg

    4. Du er bare utrolig flink.Må prøve dette garnet senere..Vikinggarnet er godt å jobbe med. Har kjøpt meg bomull-merino idag og skal teste det ut.Ha en fin pinsehelg..uten regn..håper vi.

    5. Så kjekt å sjå teppet. det var knallfint. Mimouna strikket også¨teppet og ho gjorde litt om på oppskrifta. det har du sikkert sett. Så eg skal få gjort om oppskrifta til det og. men når eg no ser ditt teppe. trur egat eg vil ha begge oppskriftene tilgjengelig. for dei er fin på kvar sin måte. Da har eg to mønstre av samme teppet med ein liten justering.
      Likte ditt veldig godt. Takk for att du strikket det. Stor klem fra meg. viss du vil ha mønstret på sokkene så kan eg be T kopiere det inn på nettet så eg kan sende det til deg

    6. Dette teppet var flott,skulle gjerne strikket ett babyteppe eg og men sønnen har gitt beskjed om att det gjør ho mormor så farmor får strikke noe annet:))
      Ønsker deg også en fin dag,og ja det regner masse hos oss i dag