Mønster på favorittluen.

Tenkte jeg ville dele mønster til favorittluen med flere. Selv har jeg strikket dem i Drops Nepal og pinne nr 5

Legger opp 88 masker på pinne nr 3½ og strikker rundt med 1 rett 1 vrang i ca 4-5 cm. Strikk en omg og øk til 100 mask. Videre strikkes det med pinne nr 5,,kan gjerne legge ut flere masker,men må passe på at det blir 4-8-12 masker mere.Strikk videre med dette mønstert så lang du vil luen skal bli føre en feller til toppen,mine er ca 22-23 cm fra vrangborden når jeg starter fellingen.

Fellingen gjøres slik,,strikk til første r m. Strikk*1m rett ta en mask løs av,2 rett sammen,trekk den løse mask over*,gjenta fra * til *ut omg. Strikk 1 r og 1 vr ,1 omg.   Ta 1m løs av ,2 m sammen,trekk den løse masken over,1 vrang*,gjenta ut omg.

Strikk en omg med 1r og 1 v omg rundt.   Strikk så 2 og 2 mask sammen og trekk tråden gjennom resten av maskene og fest godt.

Luen har jeg strikket med 100 masker og pinne 5 og er ypperlig passform for et normalt damehode:) Men skal en ha mere sleng på den så må en strikke den lengre før en starter med felligen. Håper flere prøver seg,og lykke til:))

                                                                Bruker ca 2-3 nøster garn.