Ugler.

Det er så mange som lager luer halser og masse annet med uglemønster for tiden. Og da jeg stadig får noen mailer om mønster til grytekluter som er heklet som ugler kan jeg like godt legge den ut her så flere kan få benytte seg av denne.  Har selv heklet slike,men er ikke sikker på hvilket garn jeg brukte,,men bomullsgarn og nål nr 2½ – 3 er nok brukt.

Så her er det bare og forsyne seg med mønster

12 kommentarer
    1. Takk for svar 🙂 Jeg fant ut av det. Oppskriften jeg brukte, var en dansk versjon av den du har lagt ut, og i den er det postet bilde av en annen Ugle-gryteklut. Ikke rart det ikke stemte 😉
      En dansk dame har en blogg med bilder av den, men hun hverken lager eller leser oppskrifter 😉 Dermed laget jeg min egen versjon, inspirert av den her på siden, den andre og fri fantasi :-:)

    2. Kirsti: Er bare hyggelig og kunne dele mønster,,men er lenge siden jeg heklet slike grytekluter selv nå så kan ikke erindre at det var noen feil med mønsteret. Men så hender det jeg hekler litt på måfå også så ikke alltid jeg følger oppskrifter til punkt og prikke. Men når jeg ser bildet av gryteklutene så har jeg nok bare heklet en rad med fastmasker som nebb midt på .Men ørene?? Men håper du får det til og en må noen ganger bare prøve seg frem:-))

    3. Takk for at du formidler oppskrift på uglegrytekluter 🙂
      Men, oppskriften inneholder flere feil, og resultatet blir slett ikke så fine som dine.
      Har skrevet om på den for å få det som jeg vil, men lurer på hvordan du har heklet nebbet og ørene?

    4. siljeirenehobby: Nei uglegrytekluter er nok ikke noe for henne,,men har sett pulsvanter og lue og hals i dette,,,skal se om jeg ikke kan finne noe for deg på nettet.Hva med pynteputer med uglemønster? En fortsatt fin dag til deg også Silje:))

    5. Åhhhh så fine de var!! Tusen takk for at du deler:) Jeg er på jakt etter etteller annet med ugler på, Liva har nemlig fått dilla på ugler…men tror ikke grytekluter er noen til en 13 åring… Har du forslag så kom gjerne med de:)
      Ha en super fin dag min venn<3