Joda jeg strikker fortsatt.

Hei igjen:)  Jeg har nå strikket to Marius gensere ferdig som igjen blir pakket pent bort frem til jul,,,joda du leste helt riktig. Disse er faktisk kommende julegaver for dette året. Så det jeg ikke fikk gjort i 2012 har jeg nå klart denne elendige kalde januar måneden.  Men all ære til alle som strikker disse genserene i hopetall,,syntes det er mer en nok med to stk jeg da. Men kommer vel av at jeg ikke er så dreven i mønsterstrikk med flere farger. Men skal ikke gi opp,,kan nok hende det blir mere av denne sorten,,,vi får se:)  Her har jeg brukt Rubin superwash og pinne nr 3½ .. og får håpe dette garnet er godt nok og ikke klør.  Og tradisjonelle farger på disse valgte jeg ikke da det er så mange andre pene farger og bruke….

Litt leit og se den rette lillafargen her,,men halsen er noe dypere lilla en bildet viser. Denne er strikket i størrelse 8 år.

Her er det strikket i størrelse 4 år. Og en lue + sokker hører med.

Ja da fikk jeg visst frem hva jeg har holdt på med her i noen uker. Og igjen må jeg få ønske hver og en av Dere en riktig fin uke.

24 kommentarer
    1. Nydelige.Synes du er kjempeflink.Elsker lilla og synes det er kjekt å se marius i andre farger enn den tradisjonelle:) Ha en flott uke.

    2. Bente og Lars O: Hjertlig takk skal du ha,,noen ganger blir jeg nok litt ivrig når jeg starter på noe og må få det ferdig,,og starter aldri på noe nytt føre jeg er ferdig med det som er på pinnen:) Så noe halvferdige strikk/heklesaker har jeg ikke:))

    3. fruensvilje: Tusen takk Connie. Måtte bare få strikket dem og være sikker på at jeg fikk dette til,,men tror nok ikke jeg hadde gått på dette i voksenstørrelse.Og fargene er jeg ihvertfall fornøyd med. Nå har jeg strikket noe som du har holdt på med i det siste også,,,da hvet du hva det er:)

    4. Trulte H: Mange mange takk for det,,og lillafargen kjenner nok du igjen da jeg har sett denne skjønne dressen du har strikket i hvit og lilla. Rene pene farger og ikke minst slippe den tradisjonelle fargen.

    5. akbhandy: Tusen takk Ann Kristin,ja er så mange pene lillanyanser og velge i,,men ble fornøyd med disse her.Og pent til det hvite er det. Så nå er det litt annet på pinnen og jeg sitter nå og prøver meg på hekle stjernemasker. Lære seg nye teknikker som ikke er for vanskelige er artig:)

    6. I gode og onde dager!: Mange mange takk Siv,prøver og få jevne masker og det er vrient når en strikker slikt mønster,,,,men ble overrasket selv over resultatet:) Velkommen hjem igjen også,,fra sommer til vinterlandet igjen:)

    7. Greta: Tusen takk kjære deg,,jeg gjorde som du anbefalte meg i størrelsevalg og er fornøyd selv også nå:) Men noen ekspert på dette er jeg nok ikke Greta,,her hadde jeg tunga rett i munn og måtte følge med på mønsteret nesten hele tiden. Men øvelse gjør vel mester?Det hvet jo du som har strikket 17 stk av dem. Fargene gjør stor forskjell og artig med litt annet en bare blå og rød. Fortsatt fin uke til deg også,og takk for skryt:)

    8. Sirdalsrypa: Mange takk Grete,og godt med alt som er unnagjort i disse vinterdager:) Når det blir vår så er det så mye annet en vil gjøre en og sitte og strikke vinterplagg:)

    9. hei vennen. så kjekt å få sjå kva du har holdt på med i januar. du har vore driftig ser eg. fått laga masse du. kjempestilige gensere. veldig kjekt å velge litt andre farger på desse genserne også. Blir liksom ein heilt anna genser når ein ahr andre farger. Du har fått det til heilt supert ser eg. tror no bare det er tull eg att du ikkje er så dreven i mønsterstrikk emd flere farger. Du er reine eksperten.kjempefine var dei skjønner du. håper du koser deg med eit nytt strikk i kveld. Fin ny uke til deg min venn. klem <3

    10. Skikkelige flotte gensrer du har strikka. Også fått gjort ferdig noen julegaver nå i januar, er jo bare supert. Flink du. 🙂 Fargene var kjempefine. Den i lilla ble min favoritt. 🙂 Ha en flott uke.

    11. du verden kor flittige du har vært da :))og så flotte som disse var i dei lekre fargane.
      Det er lurt å få unna litt julegaver når en har anledning til det,så blir det mindre stress til neste jul :))