Hermegåsa.

Ja da har jeg gjort det også….hermet etter http://hekleriogra.blogg.no/ som hadde strikket noen flotte luer og votter. Og da jeg var ikke jeg sen med og finne frem garn og pinne. Denne er strikket i Nepalgarn på pinne nr 4½. Men da jeg ikke hadde mørke perler for øyne så ble det gullperler denne gangen. Men fint skal det være……:)

Og med hvitt garn så syntes kanskje ikke uglene så godt. Men dette var artig så blir helt sikkert noen flere,,alltids noen og gi dem til. 

Og flere lurte på garnet jeg hadde kjøpt på Sparkjøp og strikket en kjole/tunika med så er det dette garnet her

18 kommentarer
    1. Hege: Tusen takk for masse ros,og det er faktisk lenge siden du har blogget. Men hyggelig og høre fra deg igjen. Marius sokker måtte jeg gi opp,,fikk ikke mønsteret til og stemme. Men sikkert en bagatell,,men er ikke god i mønsterstrikk selv,men så er du en kløpper på sykunnskapene dine:) Ha en super helg videre Hege:)

    2. Hei, hei. Ei stund siden jeg har vært innom deg, å så mye lekkert du har laget. Alt fra hærlige marius gensere til småtteri til barbie, kjempe flink er du 🙂 Jeg har faktisk startet på noen marius sokker, er ikke helt stødig med mønster strikking, men man må bare prøve 🙂 Ha en flotters helg.

    3. Sånn er det med meg også…selv om jeg av til har en utblåsning i bloggen min…Men holder meg lagt unna rosabloggere og de som klager på alt…Leser stort sett bare håndarbeidsblogger jeg også…men også noen humorblogger…Godt med litt latter i hverdagen. 🙂

    4. strikkogkos: Takk skal du ha,,en finner stadig noe som fenger og da må en liksom prøve på noe nytt. Er vel derfor vi blogger også vil jeg tro:))

    5. Trulte H: Tusen takk skal du ha:) Jeg liker aller best håndarbeidsblogger selv,det er jo det som fenger meg aller mest:) Men er nok ikke flink til og finne nye selv,,men hvet hvem som er til stor inspirasjon allerede her. Rosabloggere og klagebloggere er ikke noe for meg:))

    6. Så fin den ble med perler også…Jeg tror jeg bare har sett med knapper før. Og man får masse inspirasjon fra blogger…liker å lese det jeg. Men leser stort sett bare de som er på vennlisten på blogg.no…Er nok litt lat med å finne nye…:-)

    7. Greta: Ja for en som liker håndarbeider så er det mange fine bloggere som har samme interesse som oss. Og da fenger det meg ihvertfall. Du som strikker fort lager jo en slik lue på en kveld. Det er akryl i Nora garnet så du hvet det. Men godt og strikke med. En fin dag og helg til deg også. Og god bedring til Torstein:)

    8. fruensvilje: Takk takk,er jo artig og kunne gi bort et eller annet i ny og ne. Og garnet er nok i akryl. Er ikke alt garn som står i katalogen,men handler selv fra butikk da den ikke er så mange mil vekk fra meg.

    9. god morgen.
      Det er ein av fordelene med å følge blogger. (finnes mange andre fordeler også)Det å få inspirasjon og tips om ting ein kan lage.
      Lua di var kjempefin. Syns den var lekker i kvitt eg. Sikkert kjekk å lage også ja. hm. Kanskje eg kulle laga slik hehe. Den ahr eg sagt magne ganger.
      Må teste ut det garnet tror eg. skal til Førde neste torsdag, så da får eg sjå om dei ahr det på sparkjøp der.
      Da ønsker eg deg ei fin dag og snart er det helg også. God helg om eg ikkje skriv til deg før den er her. Masse kjekk sport i helga foresten. Da kan amn kose seg med strikk da 😀

    10. God morgen.Dette var en festlig lue,og de er som du sier alltid noen som treng en lue.
      Nora har jeg ikke hørt om,det er ikke i katalogen til sparkjøp iallefall,er det ull,akryl eller bomullsgarn da

    11. Den ble kjempeflott med gullperler 🙂 De er kjempe-gøye og strikke disse luene 🙂 Kos deg videre med malingen 🙂 Ha en flott dag!