Strikket og heklet babytepper.

Her er litt av det som er blitt strikket i sommer,fikk en bestilling på et babyteppe som skulle være med en heklet kant rundt. Da strikket jeg dette med og legge opp 3 masker og økte med et kast i hver side til jeg syntes det var stort nok. Videre så felte jeg masker i hver side til det stod igjen 3 masker. Brukte Babyull og pinne nr 4. Så teppet har blitt lett og luftig. Heklekanten er bare noe som jeg diktet opp etterhvert som jeg heklet rundt det hele. Så nå håper jeg bare at mottakeren blir like fornøyd over resultatet som jeg selv ble. Og ettersom det var garn igjen så syntes jeg det passet og strikke et par sokker i samme farger + et trekk til og ha på tåteflasken når den tid kommer. Målet på teppet ble 90 x 70.

Og når jeg først var i strikkemodus over babytepper så måtte jeg lage enda et teppe. Dette er strikket i et annet garn og har målet 93 x86.

Dette kan jeg godt selge hvis noen skulle trenge det. Pris kan vi bli enige om da jeg ikke er grådig på den banen. Strikker mest for hyggen uansett.-)

 Teppet er hvitt men lyver litt da det ligger på et mørkt underlag.

Og her er begge teppene side om side og som en ser er det ene i naturfarget garn og det siste i helhvitt.

18 kommentarer
    1. Takk for den opplysningen. Veit ikkje om eg vil bruke fult så tjukke pinner, men da har eg eit godt utganspunkt takk for hjelpen

    2. Greta: Mange takk for det. Har en oppskrift på et teppe i Lanett her,og det er strikket på pinne nr 3 og 170 masker. Men skal du bruke så tykk pinne så holder det kanskje med noen færre masker. Men det finner du helt sikkert ut av vil jeg tro.-)

    3. Så fine dei var begge to. Skal strikke eit babyteppe i bestilling snart eg også. Tenkte å bruke tjukke pinner på tynt garn og lage kant med perlestrikk rundt. Ho vil ha det veldig enkelt. Er ikkje sikker på kor mange masker eg må legge opp og det er ikkje vits i å spørre deg, siden du strikke det på den måten. Eg skal strikke kanter og midten i ett. Får prøve emg frem . Lanett på pinner 4 eller 5. såg eit teppe i eit hefte der det var strikket i lanett på p nr 5. Syns det høres mye ut, men får sjå når eg får bestilt garn og prøvd emg fram. vi får vel sjå meir av det du ahr laga i sommer?

    4. akbhandy: Tusen takk Ann-Kristin. Syntes sokker måtte følge med og jeg liker jo og gi bort litt ekstra da. Er jo så lite som skal til.-)) En fortsatt koselig kveld til deg også:-)

    5. Så nydelig håndarbeid! Her kommer de som får dette til å bli kjempeglad 🙂 Morsomt med flasketrekk og sokker også 🙂 Du er virkelig superflink!!!

    6. Så flotte tepper du har strikket. Og så morsomt at du laget sokker og flasketrekk som sto i stil. Kan ikke tro annet enn at mottaker kommer til å bli superfornøyd. Ha en fin kveld. 🙂