Joda jeg strikker fremdeles.

Litt småstrikk har det blitt den siste tiden igjen og disse settene skal jeg gi bort til noen små barn til jul. Liker så godt disse halsene for barn og jeg hvet at i barnehagene her er ikke skjerf det som er lov og bruke til barn. Så løshalsene er nok smarte og ikke minst sitter dem fint på disse små. Har igjen brukt mykt og behagelig babyullgarn.

Måtte bare strikke en sukkersøt muffinslue til denne også.

Og en liten utgave av Mariuslue passet til denne halsen.

 Og når jeg først strikket til barn så ble det litt annet smått også.

 Og disse små babyvottene fant jeg mønster på hos http://hjertego.blogspot.no/2012/10/superenkle-babyvotter-uten-tommel.html

 Og mønster på disse sokkene fant jeg her http://strikkogtoys.blogspot.no/2013/02/babysokk-trinn-for-trinn-illustrert.html

Her har jeg også brukt tynt babyullgarn men variert mellom pinne nr 2½ -3.

Så selv om jeg ikke er så mye på blogg så går strikkepinner innimellom mye annet.

17 kommentarer
    1. passion4lifeandtravel: Tusen takk kjære Mette,har noen små nabobarn her som dette er tiltenkt som en liten julehilsen fra meg da. Syntes det er koselig og gi bort jeg og hvet det blir satt pris på.-)

    2. Nitus: Tusen takk og veldig artig og se deg tilbake igjen også. Skal nok ta en titt hos deg også. Ønsker deg en fortsatt fin dag og håper alt er bra:-)

    3. fruensvilje: Mange takk for det Connie,er smarte disse halsene for små aktive barn. Og skjerf er ikke aktuelt her i barnehagene da det er en viss fare for og henge seg fast på et eller annet.-)

    4. gretashobby: Litt strikking må til hver dag,så noe blir det her også. Men nå har vi satt i gang med og pusse opp soverommet så da blir det litt annet og gjøre igjen også. Men kvelden er det tid for garn og strikkepinner:-) Ha en fortsatt fin dag kjære Greta:-)

    5. Skikkelige fine ting du har laget. Du er driftig med pinner og heklekrok,noe som gleder mange av oss som titter innom bloggen din.Håper at du har en fin dag. 🙂

    6. Hei på deg vennen. Tviler ikkje på at du strikker innimellom og litt til hehe. Lenge sidene g lagde slike halser no. Kasnkje det blir bruk for sånne om eit års tid. Foreløpig treng han ikkje hals. For han har ingen hehe. Men dei vottane der, dei må eg inn å kikke på. vokser vel fra dei mormor alt har laga snart vil eg tro. og dei tøflene skale g alge, berre eg kjem på det.
      du har sikkert litt av kvart å gjere på som ikkje er strikking også. Men litt strikking kvar dag må til. litt usikker på kva ver vi får her i dag. Foreløpig er det opplett, så det er lov å håpe. vi fikk oss ein tur ut i mellom bygene i går kvel. Ingen alng tur, men vi fikk frisk luft. Det var det viktigste i går. I kveld blir det nok mest pakking. så får vi sjå. blir nok nk gåing i oslo på lørdag vil eg tro. Ha ein fin dag og ei super helg og god start på uka. Stor klem fra Greta som skal østover i helga

    7. Så kule halser og luer. Den cupcaken var fantastisk! Her blir det noen lykkelig barn 🙂
      Er moro og inspirerende hver gang du er innom og oppdaterer oss.
      God natt til deg