Luer til flere.

Det strikkes og det strikkes til både små og store hoder nå. Denne luen fant jeg mønster på her http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=140&d_id=40&lang=no og er strikket i Nepal garn jeg har hatt en del nøster av.

Og så ble det en i et kjent mønster og her er det brukt litt Rubin-garn.

Og når jeg først var i gang og har mer av Nepalgarnet så ble det igjen noen barneluer

Og her la jeg opp 76 masker på pinne nr 4 og strikket 2 rett 2 vrang i ca 8-9 cm og bretten er dobbel så sitter nok godt over ørene.

La så ut til 80masker og pinne nr 4½ og strikket til jeg syntes den ble lang nok,fellingen tok jeg etter eget”hode”

Og tilslutt en lue strikket i dobbel babyull,mønster finner du her  hobbystuas.blogg.no/13830…_enkle_barneluer_i_n.html

Måtte også få strikket noen halser til noen barn også,og her er favoritten blant mange

Mønster til denne halsen finner du her http://tesha.wordpress.com/teshas-hals/

Måtte strikke et par barnesokker også,helt enkle i Labbetussgarn.

Og så et par andre barnehalser som er helt enkle og strikke+fint og få brukt noe restegarn.

Strikket i dobbelt babyullgarn.

Yepp yepp det var det jeg hadde og legge ut av småstrikk,men kommer noe i hekling snart her igjen.

En fortsatt hyggelig kveld og nå er det tid for og ta heklenålen fatt for meg.

13 kommentarer
    1. Du lager så utrolig vakre luer, den første var kjempekul 🙂
      Du er virkelig effektiv med strikkepinnene, og nå gleder jeg meg til å se nye heklearbeider <3
      Ønsker deg koselige førjulsdager <3 Varm klem fra Mette

    2. Fantastisk mye flott, og enig med de over at den første luen var helt knall 🙂 Du er bare helt rå på dette flinke deg 🙂

    3. Hei på deg.Oisann detvar masse på ein gong. Det hadde blitt mange innlegg hos emg det hehe. eg har stort settberre eit plagg igangen eg da. Men såmå eg jo blogge kvar dag da. Nesten heilt avhengig. Masse flott ting. Har noe nepal liggende eg og. kanskje det var ei fin lue ja. Hm. No fikk egflere ideer, akkurat somomdet ikkje var nok oppe i hodet mitt.Ja ja. Kor mange nøster gikk det med på den i nepal. Lurer påom egkan lage ei i dobbel alpakka fra drops viss eg ahr nok. Hadde passa fint til eit avsetta mine.
      koser degmedhåndarbeide no når oppussinga er ferdig fordenne gang da skjønner eg. Kjekt det. Gleder meg til å sjå kva du hekler. klemmen