Noen får bare ikke nok…av luer.

En liten oppdatering på strikkefronten skader vel ikke. Har hatt litt mani på luestrikk den siste tiden. Men når en holder på og pusser opp i tillegg så er det greit og holde på med noe som nesten går av seg selv. Men her er siste luer tror jeg for denne gangen,,men skal aldri si aldri. En av luene skal jeg beholde selv og noen skal jeg gi bort.

Denne er strikket i en tråd med Alpa Trysil garn og denne type lue liker jeg godt.

Og denne er strikket i dobbel tråd og Alpa Trysil garn og pinne nr 5 ½ Mønster er fra http://www.ravelry.com/patterns/library/bittamis-lima-and-nepalhat

Og så ble det en til med Nepalgarn som er supert til luer. Denne gangen også med litt tykkere pinne nr 5 ½

Og så måtte jeg bare få laget en i litt mindre versjon til en liten pike og valgte da tynnere pinne og så måtte det bare bli rosa.

Legger nok ut noe senere igjen,for nå skal jeg straks med bussen til byen og videre til tannlegen og borre litt:-)

Og jeg ønsker Dere alle en riktig fin helg og så ses vi her snart igjen:-)

15 kommentarer
    1. Kjempefine 🙂 du er flink. Greit med noe lite og enkelt under oppussing . Gøy det og 🙂

    2. gretashobby: Tusen takk kjære venn. Du må nok ta og få strikket deg en flettelue du også Greta,jeg lager jo en slik lue på en kveld. Og du som er rask med pinnene så klarer du det i hvert fall:-) Det gikk bra hos tannlegen og jeg er nå ferdig der for denne gangen,,får jeg håpe. Og 4 tusen kr kom dette på. Men det må gjøres det også:-) En riktig fin helg til Dere begge to i heimen:-)

    3. Fru Stussli: Mange takk Bente,ja nå tror jeg snart halve Norge hekler disse luene. Men tror ikke jeg kommer til og gjøre det selv. Pene er dem jo,,,,men jeg hadde nok aldri brukt det selv. Kos deg med sømmen du. En superduper helg til deg også:-)

    4. Hekleri og Ra: Tusen takk:-) Det går unna med fletteluene i tykt garn så en lue på en kveld klarte jeg fint. Ja nå håper vi og få gjort mye her i helgen. Så da er det bare gangen nede igjen.Så det verste er nå gjort. Og tannlegen i dag gikk bra og fikk borret og tettet igjen to hull. Så bedøvelsen har vart nesten til nå:-)

    5. Disse fletteluene er utrolig fine!!
      Her har det vært disse hekla OL-luene, men nå er jeg lei dem 😀 Så da skal jeg finne frem symaskinen igjen.
      Ha en strålende helg!

    6. 4 flotte luer. Du kan det.Viss eg rekker det skal eg lage meg ei lue føreg skal østover den 28. Veit berre ikkje hvilke enno. Lykke til med tannelgen vennen. Da forventer eg eit innlegg til i dag da. Så da er det fortidlig å ønske deg god helg. Men ein god dag kan eg ønske deg. stor klem fra emg