Kluter og kleshengere.

Fikk en bestilling på noen kluter igjen så jeg tok like godt og lagde noen så kan jo kunden selv avgjøre hva hun vil ha i farger. Selv er jeg veldig glad i dette mønsteret som http://bittamisdesign.blogspot.no/ har laget mønster til. Og her finner du oppskriften http://www.ravelry.com/patterns/library/bird-cherry-hegg 

Selv har jeg strikket dem i Tuva garn fra Europris og på pinne nr 3 ½ et godt garn til kluter.

Ser ut som to av dem er røde,men er dyp rosa. Ikke lett og ta bilder i lyset nå

Og etter og ha sett noe smart som strikket trekk for kleshengere  her hos strikk og kos så ble det noen hos meg også

Når en har bluser eller annet som sklir ned fra disse glatte hengrene så er det en god løsning.

Her er det snakk om litt restegarn og jeg la opp ca 12-14 masker på pinne nr 3½ og strikket frem og tilbake i rettstrikk,tredde så på og sydde igjen.

Enklere kan det jo ikke bli:-) Så det er artig og følge med på bloggere som har gode ideer og ikke minst driver med håndarbeide som fenger min oppmerksomhet:-)

   Takk for en super ide    

11 kommentarer
    1. Så utrolig smart med det trekket til kleshengeren, flotte ble de også. Veldig grei måte å bli kvitt restegarn på 🙂 Og klutene er jo så flotte at jeg tror ikke jeg ville brukt de, bare hatt de til pynt, hehe.

    2. Nydelige kluter! Jeg er nok litt rar, for jeg klarer ikke å tørke opp søl med slike. Så mine blir bare til pynt, og det er i grunnen litt tullete.
      De kleshengerne var både fine og praktiske! Husker farmor heklet trekk til sine. En god ide som det frister å kopiere.
      God søndag!

    3. Så mange flotte kluter i herlige farger du har laget. Slike kluter er de beste. 🙂
      Klehengerne blir jo så mye finere med trekk på seg og så holder klærne seg på plass. Kjempefine. :-))

    4. Nydelige kluter! Da jeg skulle lære å strikke rett og vrang fant jeg ut at klut var et fint prosjekt. Kjekt at det blir noe når en øver og noe som det ikke gjør noe med skavanker på 😉 Da oppdaget jeg at slike kluter er supergode å bruke. Dine er jo i tillegg vakre å se på. Kjket med noe som pynter opp på kjøkkenet 🙂

    5. Der var det siste innlegget ja.Var litt for trøtt til å besøke blogger i gårkveld. hm. Flotte kluter. Har ikkje prøvd oppskrifta til Bitta enno.Har skulle gjort det, men så har det blitt noe eget istede hehe. Må lage kluter snart igjenn. Ja da jada sånt seie g heile tida hehe.
      Morsomme kleshengertrekk. Faktisk noe å tenke på det også hihi. Du har så mange ideer til meg, synd eg rekker bare litt.
      Da får vi vel gjøre oss klar og få unna alt anna som skal gjøres på formiddag før damestafetten. Da skal vi ha med oss, ikkje sant? Kos deg med den og alt anna du skal gjøre i dag.God helg til dere begge stor klem fra din venn i Høyanger

    6. Herlige, flotte farger,liker også. dette mønsteret godt. Fine kleshengere ,kjekke i bruk.slipper å skli av.