Strikkelysten er på topp

Og det har gitt to par med helt vanlige herresokker i en enkel strikk på pinner nr 3½ og godt garn og strikke med også.

Været har vært regnfull siste dagene så her har jeg strikket og samtidig så har min mann og jeg rensket opp i kjelleren og kjørt bort en hel masse skrot som har blitt lagret der i 20 år nå. Så nå gikk også min gamle trimsykkel men får heller koste på seg en litt nyere modell kanskje.

Her er sokkene som har blitt strikket.

Har også strikket og tovet et par tøfler også men er ikke fornøyd med dette garnet,for syntes disse ble litt slaskete så skal ikke bruke dette garnet mere.  Ble anbefalt og prøve Østlandsgarn men ikke fornøyd. Men skal nok bli brukt uansett til meg selv.

Ellers så er jeg i full gang med og prøve ut noen mønster fra kluteboka Bitta har gitt ut,og jeg skal love at der er det mye snadder og hente. Så kommer bilder etter hvert av noen som snart er ferdige.

Vil samtidig få ønske Dere alle en fortsatt fin søndag og takk for alle koselige ord jeg får av mange kjære venner her.

Ser det er mange fra andre land som stadig er innom og titter og det hadde jo vært ekstra hyggelig om noen av disse også hadde lagt inn en liten kommentar så jeg kunne fått sett hvem alle er:-) Har jo en oversetter på bloggen så håper Dere ser det:-)

12 kommentarer
    1. Hege: Heisan. Greit og ha magebeltet på så mottakeren ser hvordan dem skal vaskes. Ja kluteboka er det mye som frister og jeg har gått i gang med og strikke flere nå:-) Men er mye som frister og lage men en skulle hatt flere hender bare:-)

    2. Hei hei. Flotte sokker og så smart og feste magebeltet rundt dem, spesielt hvis det er gave.
      Har sett i Klute-boka, masse flott i den ikke rart den er blitt populær, ilag med mange av de andre strikke bøkene som har kommet nå 🙂 Gleder meg til å se hva du tryller frem 🙂

    3. Fru Stussli: Så koselig og lese Bente,jeg gjør jo ikke så mye annet en og strikke helt vanlige saker men gleden er der:-) Håper du også snart får tid til litt håndarbeider igjen for du er en tusenkunstner i så mye du lager. Bra du føler lysten komme. Nå ble jeg ekstra glad:-)

    4. akbhandy: Tusen takk og jeg er enig at Sportsragg er et godt garn til sokker. Har som regel brukt noe garn som heter Toppull og det har jeg vært veldig fornøyd med og så prøvde jeg Iglo garnet fra Eurospar som er veldig fint til toving. Men noen så jeg burde prøve Østlandsgarnet men ikke fornøyd.Ja nå er det meste ryddet i kjeller og det er godt og få vekk saker som har hopet seg opp. Kluteboka angrer jeg ikke på. Ha en fortsatt fin uke 🙂

    5. fruensvilje: Takker så mye for det Connie,og herresokker er nok ikke det jeg strikker mest av. Men en god venn fortjente det ene paret så er det godt og ha litt på lur. Jeg har brukt og ha på noe antiskli middel som jeg har kjøpt på tube som jeg har hatt under. Men såler er nok ikke en dum løsning for sliter disse fort ut. Men strikker fort nye:-)

    6. gretashobby: Tusen takk for det Greta:-) Ja sokker er ikke det verste jeg strikker og er kjekt og ta frem når en ser på tv blant annet. Dessuten så er det ene paret gitt bort til en nabo som passer fuglen min når vi er på ferie og han er en som bestandig er kald på beine. Så tror nok dette passet godt. Kanskje jeg burde ha strikket tøflene med dobbelt garn? Kan prøve det senere. Treningsykkelen min forsvant før jeg var klar over det så jeg var ikke helt blid skal jeg si deg. Men når det står i kjeller så er det vel en grunn for at den ble lite brukt. En fortsatt fin dag til deg kjære venn:-)

    7. Flotte sokker!! Jeg blir alltid så inspirert av å besøke bloggen din 🙂
      Du sprer virkelig håndarbeidsglede <3
      Selv har jeg hatt så masse å styre med at jeg nesten ikke rekker håndarbeid eller blogging, men nå ser dere litt bedre ut fremover. Nå kjenner jeg strikkelysten 🙂 Det er jo nesten yoga 😉

    8. Flotte sokker du har fått strikket. De kommer nok til å varme godt. Sportsragg synes jeg også er godt å strikke med. Tøflene ble også fine, men kjedelig når man ikke blir helt fornøyd. Greit å kan bruke de selv. Bruker nesten bestandig Cortina Soft når jeg strikker tøfler.
      Deilig å få ryddet bort gammelt skrappel som bare blir liggende der. Skulle nok tatt et raptus her også. Har skaffet meg kluteboka jeg også, men ikke hatt tid til å sett så mye i den ennå. Men det blir. 🙂 Ha en flott kveld.

    9. fine og gode ullsokker som varmer endten en treng dem i støvlane eller bare varme beina om det er litt gulvkaldt 🙂
      Synes tøflane var fine eg,syr du skinnsåler under så varer dei hele vinteren

    10. Gode raggsokker det der. Veldig greit mellomstrikk. Og sokker trengs fremover. Lageret bør fylles opp. HAr eit par liggende i kurven eg og. Men dei har fått kvile ei stund. tøflene såg da gode ut dei. Men ser ikkje om dei er litt slaskete på bildet. Det ein ikkje er 100% fornøgd med, får man bruke sølv. i alle fall slike ting. Det viktigste er jo at dei holder deg varm på føttene.
      God å få rydda opp i alt som samler seg opp av og til. Skulle hatt meg ny inne sykkele g og. Får sjå om det blir ein snart. Virker som det kanskje blir nødvendig.
      Her har vi bare kost oss heile helgen. Nyt søndagskvelden min venn. KLEM FRA REGNFULLE SOGN