Her strikkes det kluter.

Ja så har jeg da endelig fått strikket noen kluter fra den nye kluteboka som Bitta Mikkelborg har gitt ut. Her er det så mye fint og lage så jeg visste nesten ikke hvor jeg skulle starte . Men valget ble høstløv som er et enkelt men pent mønster og tror nå dette har blitt min favoritt her. Disse klutene har jeg brukt både Tuva og Anna og Klaras Bommuldsgarn og ettersom jeg syntes kluter som skal brukes på et kjøkken må ha litt størrelse på seg så har jeg bare strikket dem noe lengre en oppskriften sier. Men det er jo smak og behag.

Dette er altså høstløv og som en ser så syntes jeg dette mønsteret var så fint så måtte repetere det en gang til i høyden. Fikk da også en større klut som er mere anvendelig og bruke. Disse er strikket i Anna og Claras bommuldsgarn og pinne nr 3.

Samme mønster men her er det brukt Tuva og pinne nr 3½ og strikket mønster som det står men bare forlenget den litt.

Så en favoritt er disse blitt.

Denne er også strikket i Tuva og mønster heter ” våryr” pent mønster og jeg ser selv nå at jeg har strikket litt feil på slutten.

Og som flere sikkert har sett så avslutter jeg gjerne rundt med en heklekant og det har også blitt en vane:-)

Ny klut er på pinnen så kommer snart tilbake her. En fortsatt fin dag til alle som legger turen innom her:-)

13 kommentarer
    1. gretashobby: Du får nok ønske deg boken til jul Greta men uansett så er du kreativ til og lage dine egne mønster. Så om du trenger den er jo en annen sak:-) En fortsatt fin kveld og jeg vil tro du er i gang med strikketøyet:-)

    2. Nei, eg har ikkje invistert i den. Får sette den på lista til jul tror eg. Driver å finner garn til å bestille og det ser farlig mye but. Har ikkje bestilt enno da. blir i morra, tror eg. Fin kveld til dere også kjære gode venn. klem

    3. fruensvilje: Tusen takk Connie:-) Kjøkkenkluter er for og brukes og da skal dem ha litt størrelse på seg. Jo da feilen er veldig synlig den,men hadde jeg ikke heklet rundt og festet trådene så hadde jeg nok rekt opp og rettet feilen:-)

    4. gretashobby: Tusen takk Greta,og jeg er enig at slike kluter er aller best når det er litt flere masker og en god lengde på dem. En trenger ikke heklekant men det er bare slik jeg har gjort det til en vane:-) Har du kluteboken selv? En fin helg ønsker jeg deg og en klem fra henne som er noe eldre en deg da:-)

    5. strikkogtov: Tusen takk og litt størrelse på klutene er nok best til bruk. Heklekanten er blitt en vane og gir en litt penere kant på slutten:-)

    6. her var det mange flotte kluter,jeg likte også det med høstløv på,og jeg er også enig i att klut til kjøkkenet er greit å ha litt størrelse på 🙂 om du har strikket litt feil på den siste,ja så er du den eneste som ser det 🙂

    7. Så mange fine kluter du har laga vennen. Eg og liker klutene litt store. Men da er det jo bare å forlenge mønsteret. Eg bruker gjerne litt fleire masker enn normalt når eglalger mønster sjølv. Kluter skal vere gode i hånden. Du pynter alltid nesten med hekle kant du. Det er fint er enig i det. Men det blir ikkje gjort med meg. Bør vel begynne å fylle opp att lageret mitt med kjøkkenkluter eg og. Det er heilt tomt. Kansje det er det eg skal begynne på no når vottene nett er ferdige. HA ein fin dag videre og kos deg med klutestrikket ditt. Klem fra gamla mellom fjella

    8. Nydelige kluter. Jeg har også strikket høstløv. Strikker de ofte en tanke lenger enn det som står i oppskrifta. Heklekanten gjør susen. Jeg er ikke så glad i å hekle, men må innrømme at det blir fint………. 🙂