Enkel strikking.

Har strikket noe helt enkelt igjen som også ble fort ferdig rett føre helgen. Og et lite sjal som vil passe på ei lita jente ble dette. Har brukt Baby soft garn fra Nille og på pinne nr 4 så dette ble lett og luftig. Passer godt utover våren.

La opp 3 masker og strikket disse og på neste pinne startet det med et kast og strikket en maske og et kast -en maske og et kast. Snur med kast og strikker ut pinnen. Fortsatte slik til det var en ca 229 masker på pinnen. Felte så av og heklet en stavgruppe i annenhver (kastmasker) rundt det hele. Enkelt og kun rettmasker.

Og en liten hals ble det igjen etter jeg var ferdig med sjalet og fikk litt garn til overs.

Og mønster på denne finner du fortsatt HER  Skal ikke mye garn til så en fin måte og bli kvitt restegarn på.

Igjen så vil jeg takke for alle hyggelige tilbakemeldinger og få ønske samtlige en god start på en ny uke.-)

21 kommentarer
    1. Hekleri og Ra: Tusen takk Tone Britt:-) Jeg er nok ikke flink til og lage mønster men liker nok best og få det ferdig skrevet ned. Men noe småtteri kan selv jeg klare:-) Ha en fin kveld og en riktig god helg:-)

    2. hobbyz: Mange mange takk og det er jo så artig og sette seg ned og enten strikke eller ta heklenålen fatt. Og du holder jo på med så mye fint du også. En riktig fin helg til deg:-)

    3. Nydelig sjal og farge på det. Her blir det nok en fornøyd jente som får dette ja. 🙂 Du er super flink med strikkepinnene og heklenålen ser jeg 🙂 Ønsker deg en flott kveld 🙂

    4. Det ble et nydelig sjal <3 Du er en kunstner med strikkepinnene 🙂 Den heklerosen passet jo så godt også. Er en heldig liten jente som får dette
      En forsatt finfin kveld til deg

    5. Så fint sjal. Nydlige ferge Og den halsen den er bare sååå grei. Eg har flere til meg selv som jeg bruke mye 😊 ønske deg ei fin uke . Klem fra Ann Karin

    6. Min strikkeglede: Tusen takk og dette er et enkelt sjal og så går det radig og strikke ettersom det er kun rettstrikking frem og tilbake:-) En fortsatt fin kveld til deg og mange takk for besøket:-)

    7. gretashobby: Mange takk Greta. Ja det ble fint det lille sjalet i bare enkel strikk. Har flere som jeg gir til og sjelden jeg selger noe,men det hender det blir et oppdrag som jeg tar litt for da. Her har solen forsvinnet og det regner nå. Fikk vasket litt gulver og gjort rent buret til pippen så nå skal jeg hekle en times tid før jeg tar og gjør noe annet. Kos deg så mye og flott at du hadde litt besøk i dag. Slikt gjør dagen bra:-)

    8. Hei igjenn vennen. Eit nydelig lite sjal det der. Kjekt å ha over ein tynn genser eller til ein søt kjole utover våren. Sånne halser er alltid kjekt å ha i lageret. Alltid noen å gi det vekk til eller selge. SJølv om du sjelden selger da. Du har vel noe nytt på pinnene tenker eg. Eller kanskje du gjør andre ting i dag. Uansett kos deg og kom deg ut i det fine veret. Hils til pippen. Kelm fra våte Høyanger