Mange par har det blitt.

Så har det igjen blitt heklet opp flere par med grytekluter. Her er det tenkt julegaver og det er jo koselig og kunne gi noe ekstra ved siden av kjøpte saker:-)

Her har jeg brukt bommull-sport og nål nr 3. Og skulle du ha lyst til og hekle slike finner du mønster HER

Fikk også strikket opp noen enkle kluter også.

Så igjen flere par med grytekluter som også er greie og lage. Heklet i Bommull-sport og Tuva helårsgarn.

Og her starter en med 2 luftmasker og hekler 3 fastmasker i den andre lm fra nålen,snu med en lm og hekle en fastmaske og 3 fastmasker i den midterste og en fastmaske i den siste. Snu hver omgang med en luftmaske og hekle tilbake 2 fastmaker og 3 i den midterste og 2 tilslutt. Fortsett slik til du har oppnådd ca 37 masker på hver side av dem i midten. Hekle så en rad med fastmasker rundt det hele og samtidig hekle 12 luftmasker i toppen til oppheng. Avslutter det hele med en picotkant rundt hele.  HUSK det skal hekles i den bakerste luftmasken på hver omgang.

Og igjen får jeg ønske alle en fortsatt fin dag og takk for at du tok en titt:-))

19 kommentarer
    1. gretashobby: Tusen takk snille Greta. Ja jeg har fått heklet litt og det er jo bare artig og holde på. Blir jo gjerne noen ekstra småpakker som jeg gir bort til familie og venner så er greit og ha litt ekstra da. Men uansett så er garn blitt dyrt ,så alt en gir bort koster jo litt.-) Ja du får heie så godt du kan til søndag og dette kan bli spennende. En god natt ønsker jeg deg:-))

    2. Hei på deg skjønne MArianne. Da kom eg endelig oppver til eit innlegg fra deg. HAr nesten alle ine kontakter på bloglovin. Der kan eg eg lese meg opp fra bunnen og hake dem ut. Derfor tok det litt tid før eg kom opp til deg. Men men. HEr var det masse fine grytekluter og kjøkkenkluter. Kjekt å gi som tillegsgaver ja. Og til nein er vel det nok gave. Trenger jo ikkje å koste skjorta bestandig heller.
      Kjekt å holde på med litt småtterier da. No skal eg skraks slå av pc’en og kose meg i strikkestolen. Stor klem fra meg til deg min gode venn i sarpsborg. Skal heie på laget ditt i helgen.

    3. Siv Svanem: Jeg tror nok det blir flere som blir fornøyd med og få noen grytekluter og litt annet fra strikkepinner og heklenål. Trenger nok noen par selv også:-))

    4. akbhandy: Heisan. Ja ligger jo ikke på latsiden veit du,men går unna når en først setter i gang. Håper du har hatt en fin ferie og jeg vil tro at du er i gang med strikkepinner eller maskinen nå:-))

    5. Hei Marianne!
      Her var det jaggu blitt mange flotte grytekluter og kluter. Du har virkelig vært produktiv. Flotte farger har du brukt også. Klem fra regnfulle nord.