Hekleoppskrift.

Da det er mange som spør etter oppskrift på kjolegrytekluter legger jeg like godt den ut her.
Legg opp 22lm,hekle 20st tilbake.Fortsett fem og tilbake til det er 12 omg.Hekle 20st tilbake,
og fortsett på motsatt side(bakstykket)
Hekle videre rundt med en st i hver st,er 40st.
Hekle en omg med 1st og 1lm i hver st omg rundt(hullrekke)
Nå hekles det 2st 2lm 2st i annenhver hullrekke rundt hele(20stavgrupper)
Fortsett slik til passe lengde.ca 13omg.Avslutt med 2st og 1 pikot 2st rundt som før.
Bruk gjerne en ekstra farge på kjolen.
Rundt ermehullet hekles det en lik kant som nederst på kjolen.
Midt på toppen hekles det 15lm,og ca 20 fastmasker tilbake.
Tvinn en snor og tre gjennom i livet. (hullrekka)
Lykke til med prosjektet :))strikking

Gammledagse grytekluter.

003   
  
Nå har heklenåla fått gjennomgå noen dager her.Så på trådsnella at det er flere som har heklet disse.Men jeg har ikke hatt noe ordentlig mønster og gå etter,så det meste har gått på fri fantasi…og resultatet er jo ikke så værst vel.
Og så har jeg gjort som mange andre,strikket oppvaskkluter,,,meeeen om det er noe å bruke det lurer jeg nå på.
Er jo pynt da,og fargerike.

Gode venner.

cid32071182689web28612mailuklyahoo

Fikk i dag noen artige og fine bilder av Greta. Ole brum og alle vennene hans,det er sånn jeg tror og håper at vi bloggevenner ser og har det medhverandre også. Er så koselig med å gi ros til andre og ikke minst få det tilbake.
Så tusen takk Greta.:)

Flere vinvesker.

003               

Jeg sa dette var gøy og lage,ja det stemmer nok,to stykken til har det nå blitt.
Så er det vel bare fantasien som setter en stopper på hvordan jeg skal pynte dem,
der føler jeg meg ganske så blank………hjerter er vel greit?….