Hønen Henrietta.

005

Etter mye sokker og annet strikke og heklerier skal det bli spennende og få prøve seg på
hønen Henrietta.Har sett den ferdig på noen blogger rundt og den er egentlig kjempefin.
Så  jeg setter igang i kveld med den.
Har også vært på Spar kjøp i dag og handlet inn myyyyyyyyyyye garn,safir-silja-babyull-og heklegarn.
Må jo passe på når det er 20% på alt garnet der,,og tilbudet varer visst frem til 14 februar,,,så en
kan jo ta en tur til,,,,,,,,,,,,
Ønsker alle mine trofaste bloggvenner og andre tittere her en riktig god helg:))

Luer.

001002

Luer har det blitt strikket  nå i helgen,,den til venstre er en stor baggylue som var en bestilling til en ung mann.
Har brukt en tråd hvit og en tråd svart av drops alpaca.Har blitt veldig myk og god,,,men lurer på om ikke det garnet vil sige en del,,virker slik.Så tror egentlig det garnet er veldig oppskrytt.
Luen til høyre skal min mann få,den er ikke baggy,men vanlig.
Denne er strikket i dobbelt Mor AAse babygarn.Må si selv at det er et godt garn og strikke med.
Tror også det holder mere fasong på sikt.
Ellers har det blitt full vinter her nede i østfold nå også.Har fått snø så det holder i lange baner.
Sikkert artig for små barn og skientusiastene,men selv er jeg ikke glad i kong vinter.
Ønsker Dere alle en fortsatt fin dag:))

Award.

frajanuarsola1231962469

Fikk faktisk denne awarden av   http://unnitorsvik.blogg.no/
 


Teksten som hører med, er som følger:
Denne bloggen investerer i og tror på NÆRHET – nærhet i rom, tid og forhold.
Disse bloggerne er usedvanlige sjarmerende og søte, og formålet er å finne og å være venner. De er ikke opptatt av utmerkelser og selvhevdelse. Vårt håp er at når båndene på disse utmerkelser er kuttet, vil enda flere vennskap ha forplantet seg. Vær vennlig å gi litt ekstra oppmerksomhet til disse!
Gi denne utmerkelsen til seks bloggere, som igjen må velge seg seks nye. Inkluder denne teksten på utmerkelsene deres.
Nå blir jeg nesten flau over og motta så mange utmerkelser her på min blogg,,,så jeg hvet nesten ikke hva jeg skal si……
Men jeg takker deg så hjertlig for awarden Unni.
Når det gjelder og gi denne til andre igjen,så tror jeg det blir en liten pause på det nå.:))

Award.

awardtildeg2009ihkdesign1231950090

Jeg har fått en award igjen.Og denne gangen kom den fra http://ihkdesign.blogg.no/
som mente at jeg var en av dem  utvalgte til og få denne prisen.Jeg bukker og neier
for det.Dere må absolutt ta en titt på den bloggen også,,for der er det mye fin inspirasjon og hente.

Og ikke minst flotte mønstre har hun også å dele med seg.

Så stoooor takk til deg.

Men så er kluet atter en gang,,er jo så mange flinke og dyktige damer der ute som fortjener en

ekstra oppmerksomhet så i første omgang vil jeg at http://strikkepinnen.blogg.no/ skal få æren av og komme
og hente kopi av denne award til seg selv,det er også for at hun i dag har en lite jubileum,ja blogget i ett år.
Gratulerer med dagen.
Så vil jeg at http://ihkdesign.blogg.no/ skal få for at hun deler så mye med seg av både ideer og oppskrifter.

Sokker.

004

Ja nå har også jeg hengt meg med på sokkestrikking,det var jo ganske så grei jobb og utføre.
Så det blir ikke dem siste jeg strikker,,,,har så mye garn som kan være kjekt og få brukt opp.
Det ene paret i blåtoner tror jeg helt sikkert dem fleste kjenner igjen,*fabelgarnet* og det er jo så mykt og godt og strikke med.Dessuten er det mange fargevarianter og velge i.
Så dem andre er strikket i Fagstrikk garn som også er helt nydelig og bruke.

Lue og kariusskjerf

001

Da har det blitt litt nytt på strikkefronten igjen.Har egentlig ikke helt visst hva jeg skulle lage men
så fikk jeg en forespørsel om og strikke en baskerlue på bestilling.Og vipps så var den ferdig.
Var ute og kjøpte litt mere garn her en dag,og falt helt for fargene på dette Vikinggarnet,så da strikket jeg
meg en gladvariant av kariusskjerfet…som dere skjønner er jeg glad i farger……..
Nå skal jeg gå igang med og strikke sokker,blir jo så inspirert av flere av mine bloggervenner som strikker så mange fine sokker,både med og uten mønster.
Ja noe skal det bli ihvertfall*ler*