Sokker og votter for kalde dager.

Etter å ha sett rundt i  flere blogger er det så mange som har strikket kerttu sokker,,dette måtte jeg også prøve. Og dette ble resultatet mitt.Mønsteret var artig å strikke så det spørs om det ikke vil dukke opp noen flere senere i høst også.
 001
002

ToneM har laget en fin oppskrift på sokker i havskum-mønster,og ettersom det er flere fine å se rundt på bloggene så måtte jeg bare få prøvd denne oppskriften også. Disse parene blir nok julegaver. Mønster ligger her http://tonem.net/
 004

006

På kerttu sokker og havskum sokkene har jeg brukt-Viking Sportsragg og pinne nr 3,5.
Flettesokkene er strikket i Silja på pinne nr 2,5.
Votter har jeg ikke strikket på mange år så dette var litt artig å gjøre igjen,,strikket tre par som også blir julegaver.

003 

Så har jeg strikket et par pulsvanter i det myke deilige Drops Merino garnet.
005 

Ellers så vil jeg få ønske Dere alle sammen i denne bloggverdenen en fortsatt fin og koselig høst:-))

Oppskrift på kjolegrytekluter.

25474731233337899150n400

kjolegryteklut

Da det er noen som spør om oppskriften på kjolegryteklutene så er det like greit å legge det ut her på bloggen.Håper det er flere som kan få glede av å hekle disse.Jeg har kanskje gjort noen små forandringer på dem selv,,men dette er det reelle mønster. Ellers vil jeg få ønske alle en kjempefin og koselig helg:-))