Smånytt fra mine strikkepinner.

Her er litt nytt fra forrige gang jeg blogget. Det som har blitt strikket her skal noen få til jul. Har liksom planer om å få strikket en barnegenser også,men får se hvordan en ligger an i løypa. Det går bare så alt for fort mot julen nå,men det er mye fint i butikkene og få kjøpt også da. Det er en del jeg kunne ha tenkt til meg selv av noe strikk/hekling,men det for komme når alt annet er ferdig. Vinteren er laaaang,så en har god tid til det senere.
Ellers på værfronten her er det bare regn regn og tåke,mørkt å trist dagen lang. Men det er jo ikke lenge til føre solen snur igjen,og dagene blir lysere og lengre. Ja det venter jeg på.
Ønsker dere alle som er innom her en flott ny uke.
001

003

004

cora201

Har også strikket og tovet en*julemus*,men den ser heller ut som en kryssning av en sint ulv og mus. Ja kall det hva en vil,det spørs om det ikke blir en kjellermus i jula.
003

Så takker jeg for at dere tok titten innom her igjen.Det er bare koselig.bdrgingerbread

“Sofagris” og litt annet nytt.

En liten koselig"sofagris" som har fått nisseluen på og er klar for julen .
.017

Etter jeg fikk gjort ferdig vognteppet så strikket jeg et lite sett av garnet som var igjen,og slik ble det.
001

Og når det var gjort så ble det litt garninnkjøp og et mønster på dette settet bestående av lue og hals. Oppskriften er fra Rauma og garnet er Finull og en tråd av dette tynne garnet Plumet.
012

 004
Her er det ferdige resultatet,og en perlemorsknapp som en liten pynt på det.

Mere nytt.

Dette vognteppet ble strikket i høst,men ettersom det ble født en gutt nå,så har jeg fikset litt mere på det.
Heklet en pikotkant rundt det hele,og heklet noen blomster å satt på i kanten. Nydelig turkisfarge er det.

Og endelig har jeg fått kjøpt meg et hode og det har ikke vært lett å få tak i.Men en tur til Svinesund og på
pandurohobby hadde dem det. Så da måtte jeg jo strikke noen luer for at hodet ikke skal fryse. Noen skal
få dem til jul.
Vil takke alle som er innom her for mange hyggelige kommentarer Dere legger igjen,det setter jeg stor pris på.
Og er det noe mønster som er av intresse du/dere vil ha så er det bare å spørre. Deler gjerne med meg.
006

003

005

008

Så ble det flere sokker,til et par barneføtter og til større føtter:-))