Litt smånytt med rette ord.

Litt strikking blir det under Ol sendingene på tv om kveldene. Har ikke laget noe stort og flott, men litt smånyttig har det jo blitt.
Ble spurt om jeg kunne strikke noe varmende klær til en liten hund,,og jeg sier ikke nei til det. Men var heldig at jeg fant noen oppskrifter på nettet,spesielt til slike små hundevoffser.
Så her ser dere resultatet mitt.

En skjønn liten hundejente i koselig genser med hette,,og strikket i dobbelt fabelgarn. Så strikket jeg to stk til så den unge jenta har noe å velge i etter værforholdene.Og dette var et koselig lite oppdrag.

Så har det blitt en ny Tesha hals og et par små babyluer som skal gå rett i gavekurven.

Og en liten babyvest fra et mønster på Drops.

Og her er mormors lille gulljente med genseren jeg strikket tidligere i vinter.

Da var det bare å få si en fortsatt fin kveld til alle og takk for mange flotte tilbakemeldinger fra hver og en av dere. Så tusen tusen takk.
Nå blir det skiskyting og kaffe med noe godt til her i kveld:-))

Flere luer og halsvarmere.

Med den lange vinteren vi har nå så blir det fortsatt strikket vinterhabitter,,,ja alt fra luer til halser. Og dette skal gjemmes i gavekurven. Da har jeg fått strikket opp noe av garnet fra Spar-kjøp. Luene her er strikket i Gullgarn og er helt nydelig,,men pinne nr 5 er i det tykkeste laget å bruke for min del. Blir sliten i armene av tykt garn og tykk pinne. Så nå skal jeg strikke en Tesha hals og noe som Strikkepinnen fristet meg med,,.
Så må jeg si mange mange takk for alle flotte kommentarer den siste tiden,,Dere er hærlige alle sammen.
Ha en riktig fin helg med masse hygge og koselige strikkestunder:-))

Baby kjoler og litt annet nytt.

Hei hei. Ja nå blir dagene lysere for hver dag som går,og at januarmåneden er gjort gjør mye nå. Men fortsatt er det bitende kaldt her i Østfold,gradestokken har ikke vist under -10 gr her i dag grrrrr,,,,så nå må det snart komme noe mildere vær,for vedfyringen her har tært veldig på nå, det minsker betraktelig i vedbingen. Men man har da strøm for oppvarming også,men det er ikke noe som varmer så godt som med vedfyring da.
Ellers er det ikke så mye annet nytt fra meg,,jo da,,her har det blitt strikket litt forskjellig den siste tiden.
Fant en fin kjole på bloggen til  Strikkepinnen som hun hadde strikket,,og den var bare så fin,,og dermed ble jeg inspirert av henne til å lage en selv også.Så her er min versjon av den,,*Kjole til lillesøster* av Tora Frøseth Design.
Strikket  av Baby ull i str 6 mnd. 

Så har jeg rotet litt i gamle Mamsellhetfter fra flere år tilbake og fant denne oppskriften,og slik ble denne babykjolen.
Strikket av Baby ull og i str.6-9 mnd. Om noen vil ha mønster er det bare å gi et hint,og jeg sender avgårde.

Og som sikker mange hvet har det vært tilbud på garn på Spar-Kjøp og på bogerud denne måneden,,ja jeg har kjøpt meg garn så jeg har til litt småplukk.

Deilig garn i masse fine farger,,jeg liker farger,,,det har nok dem fleste skjønt alt
Så har jeg strikket en tesha hals fra noe av mitt restegarn,,den er absolutt en fin strikk og har en god fasong. Strikket i Lanett og på pinne nr 3. Tenker den passer til et lite barn.

Og et par kjøkkenkluter ble det også.

Ellers vil jeg nå få si mange tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger fra hver og en av dere her i bloggverdenen. Det er noe jeg setter stor pris på. *Og husk det er bare å spørre om det er noe mønster som dere vil ha*
Ja da er det bare å ønske dere alle en riktig god mandagskveld og nyt innevarmen og strikke/hekletøyet:-))