En liten påskemus.

Etter og ha sett og beundret Ingrids flotte muser så var jeg jo så heldig å vinne en av hennes på Giwe A way.
Men etter å ha sett oppskriften på dem så måtte jeg bare prøve å lage en selv. Men det er smått og pirkete arbeid.
Ja ja ikke helt lik den jeg vant men den har fått sin egen personlighet da,,først ble armene litt forkorte,,og bena ble for lange.
*Men selvgjort er velgjort sier man*. Skal nok prøve å lage flere av dem,,,muser formerer seg jo raskt.

Vaffelheklede grytekluter med noen kjøkkenkluter har det også blitt.
 

Vil få takke for alle koselige tilbakemeldinger fra forrige innlegg. 
Må Dere alle ha en fortsatt fin helg uansett vær eller vind:))

 

Genser og noen nye grytekluter.

Det har blitt litt småtteri fra min pinne og heklenål igjen,,først fikk jeg strikket en Mariusgenser som har vært ferdig en stund.
Og vil takke en snill blogger for mønsteret jeg fikk av henne på den,,rundfelling er midt i blinken for meg,er ikke så glad i å klippe opp og sy med maskin på det. Men har jo gjort det mange ganger,,men liker det ikke. Denne er strikket i str 2-3 år og jeg er selv godt fornøyd med resultatet. Bare feste tråder å sy litt under ermene,,enklere kan det ikke bli:)) Så takker deg masse for mønster hvis du ser innlegget her.

Har også heklet litt flere grytekluter for å bli kvitt noe av mitt restegarn,og så er det koselig å gi bort litt av det også.
Er alltids noen som gjerne vil ha og som setter pris på det.

Som alle ser så er jeg en tilhenger av farger,*ler* men hvorfor skal alt være grått og svart. Vil igjen få takke for alle hyggelige kommentarer fra mine trofaste venner. Det setter jeg stor pris på.
Måtte alle få en fortsatt fin helg med masse kos og glede. Stor klem fra Marianne:))

Koselig gave i postkassen i dag.

 Se hva jeg fikk i postkassen min i dag,,,en vakker liten påskepyntet mus. Kan tro den skal få pryde påsken og hele året igjennom i stuen ja. Dette er bare så artig at jeg er helt overveldet her nå. Og bare det å sitte å strikke noe så smått er for meg en gåte,,,men denne damen som har laget den er bare helt fantastisk med sine kreasjoner. Er ikke en tingen hun ikke kan:))
Og jeg har så lenge beundret alt hun lager og får det til. Musen vant jeg på hennes Give A Way…så mange mange takk Ingrid:)
For Dere som ikke har sett hennes blogg så finner du  den her. Ja en blogg man virkelig føler seg velkommen til.

 Jeg skal love deg Ingrid at den skal få et godt hjem her.Den er bare helt vakker.

Påskehøner og litt småplukk.

Kanskje på tide å legge ut litt småtteri her igjen,,det er fortsatt ikke noe stort som har blitt laget,,men alt smått tar også tid:))
Har heklet litt igjen,og falt helt for loppelills fine grytekluter som jeg nå har prøvd meg på. Men Engelske mønster i hekling er ikke min sterkeste side,men knotet meg igjennom det.

Her er noen andre grytekluter i annet mønster,,,lette og greie og hekle.

Disse er heklet i vaffelmønster,,blir tykke og gode av mønsteret.

Ettersom det nå går fort mot påsken så har jeg supplert litt med noen nye * tupper*,så her er hønen Henrietta med noen av sine nye venner. Artig å strikke den,,dem små er heklet av noe tykt restegarn i bomull.

Har strikket og tovet et par tøfler også,,en trenger fortsatt noe varmt på bena,,gradestokken har vist -20 kalde her to netter nå.Og vi er i mars måned,,vært en lang vinter dette. Så nå lengter vi alle etter vårsolen og varmen.
Må få takke alle for flotte kommentarer fra tidligere innlegg her,skal hvite at jeg setter pris på hver og en.
Og måtte alle få en fortsatt fin helg:))