Strikk og tov smått og stort.

Nå har jeg strikket og tovet litt igjen,må si at disse fargerike pinnsvina er blitt min nye favoritt på husdyrfronten. Kjappe å strikke og tover bra. Skal få litt julepynt på seg den dagen dem forlater hjemmet sitt her,og må klare seg selv:) Strikket i Toppull og Shiny fra Spar kjøp.

Så fant jeg en oppskrift på noen smånisser hos stubbetufsa som jeg også har fått strikket og tovet.

Og når det først skal toves litt i maskinen,så strikket jeg noen flere tøfler etter Ingrids mønster men denne gangen uten fletter.  Og det finner du her

Og noen grytekluter i julefarger også. Greit å ha litt variasjon på håndarbeidet.

Og en lue som jeg virkelig likte fasongen på,og jeg er kresen på det området.Så nå strikkes det flere av den samme. Mange vil ha:))

Dette mønsteret fant jeg for lenge siden hos Mirrevirre tror jeg??

Så med dette så ønsker jeg deg  

Ingrids tøfler og annet strikk.

Har strikket og tovet tøfler etter oppskrift fra Ingrids Strikkeri,og den finner du her  Ja denne damen er en fantastisk strikkerske som komponerer det ene fine mønsteret etter det andre. Og så er hun så snill å deler det med oss andre.Det skal være et flettemønster på dem,men det kommer dårlig frem på mine her. Men har sikkert noe å gjøre med tovingen også. Når det er sagt så er det flere som lurer på det med tovegarn:) Da må jeg igjen få si at Toppull garnet fra Sandnes garn er det jeg liker aller best. Det tover godt og etterlater ikke riller.

Dette paret er strikket med en tråd Safir og en tråd ullteppegarn. Strikker flere av disse nå,men i Toppull.

Vil også takke en bloggvenn for oppskriften på denne dorullpynten,har lenge vært på jakt etter mønster. Men så bistod en kjempesnill blogger med mønster til meg. Så leser du her nå så må jeg få si mange takk for hjelpen♥ Men må nok få tak i en ny pen dukke som også har armer.

Et nytt sjal igjen har det også blitt,har nok blitt hekta på dette mønsteret her,men denne gangen er det blitt strikket noen omganger ekstra. Brukt Babyull og pinne nr4.

Har et enkelt tips å komme med når det angår blokking,mange bruker jo madrassene i sengene og spenner det ut med nåler. Jeg har tatt vare på noen store isoporplater,,og det gjør nytten sin.

Litt nisseveggpynt må en jo ha. 

Med dette ønsker jeg Dere alle en fortsatt fin helg♥

 

Nye husdyr og enda mere nytt.

Litt nytt fra strikkepinnene mine har det igjen blitt. Og denne gangen er det noe helt annet en nisser. Ja nå har det blitt noen søte små husdyr,,og disse er strikket i Toppull fra Sandnes Garn og Shiny fra Spar-kjøp. Garnet tover godt og jeg tok det på 50gr og etter tørk er dem faktisk i fasong selv uten noe form for fyllvatt:) Og mønsteret får en kjøpt her. Tenker det blir flere pinnsvin,for dette var artig å strikke.

To små pinnsvinjenter♥

Ellers har det blitt noen luer og votter som skal til noen småbarn.

Litt smånytt til gulljenta mi har det også blitt♥

Rosa til små piker er jo småsøtt.

Og en liten lilla vest som er strikket etter en oppskrift fra Hjemmet.

Da vil jeg samtidig få si mange tusen takk for alle rosende ord fra forrige innlegg her,og selv liker jeg godt å besøke andre bloggere som er enestående med sine håndarbeidskunnskaper. Utrolig mange flinke jenter/damer her i blogglandia.♥