Strikket og heklet Elf Clobber.

Nå har også jeg strikket Elf Clobber pulsvarmere,og etter at Mimouna hadde strikket flere av dem og gitt en flott forklaring på mønsteret så var det bare og hoppe i det. Så dette blir det helt sikkert flere av etterhvert. Noe nytt og artig på en og samme gang.Mønsteret finner du her og er gratis http://www.ravelry.com/patterns/library/elf-clobber  Selv har jeg lagt opp 40 masker og ikke 36 som står i oppskriften. Det er ikke mye garnet som går med heller,,så ypperlig lite prosjekt for restegarn.

Nå har jeg funnet frem flere garnnøster som er passende til dette formålet. Så med dette så ønsker jeg Dere alle en kjempeflott helg med eller uten strikkepinner:)

 Stor helgeklem fra



Strikkeoppskrift på tovede tøfler.

Strikkeoppskrift på deilige tova tøfler. Garn etter eget ønske,men bruker selv Toppull eller Safirgarn.Pinne nr 6.

Størrelse Barn dame og herre. Ca 3-4 nøster garn.

Legg opp 50 (54)58 masker. Strikk frem og tilbake til det er 28(30)32 riller. Fell av 19(20)22 m i hver side.=12(14)14 masker igjen.

Strikk 17(20)22 riller over disse masker. Er midt under. Ta opp 13(15)16 m i hver side nederst på den bredeste delen. Ta opp 1 mask mellom hver rille. Strikk disse mask sammen med sålemaskene. Strikk 12(15)16 riller. Fell på annenhver omg fra retten,strikk 5 m og 2 m rett sammen ut pinnen,og strikk tilbake uten felling.

Fortsett felling med 4 rett og 2 sammen ut pinnen,,og hvidere 3 m og 2 sammen ut pinnen,og to mask og 2 sammen ut pinnen,1 maske 2 sammen ut pinnen,og 2 og 2 sammen ut pinnen. Trekk tråden gjennom resten av maskene og fest godt i toppen. Sy sammen sålen og sidestykkene,og gjerne noen riller oppover mot leggen.

Tover mine selv på 50gr i vanlig vaskepulver og gjerne med en gammel skjorte eller et stort håndklede.

Etter toving så strekkes dem i fasong og ta dem gjerne på bena så du ser at dem passer:))

Nessie i miniutgave.

Jeg strikket jo et Nessie-skjerf for en stund siden,,og sa selv at det ville bli lenge til neste gang dette kom på pinnen min. Men etter og ha tittet litt i garnet mitt så fant jeg noen nøster garn som jeg ikke visste helt hva jeg skulle bruke til. Og da falt det meg inn at dette skjerfet kunne passe til garnet. Og da jeg ikke er glad i og bruke tykkere pinner en 4 så gikk det rimelig fort denne gangen,,men utelot bobblene igjen. Dessuten kuttet jeg ut noen ekstra omganger. Men syntes dette ble litt mere lettere og ha rundt halsen.

Ønsker alle som er innom her en fortsatt fin uke,,og så får vi håpe at varmen kommer tilbake igjen.

Samtidig så sender jeg en ekstra varm tanke over til Silje Irene. Tenker på deg og ønsker deg alt godt:)







Noe som varmer bena.

Hei igjen:) Har egentlig ikke strikket eller heklet noe særlig nå,,er så mye annet som også blir satt på agendaen i disse dager. Men da jeg ble spurt om og strikke og tove noen tøfler så er ikke det noe problem. Har strikket med to tråder på sålen for og få dem litt mere slitesterke.






Blomster og gnomer.

Da været var kaldt og regnfult i helgen,så ble det bare dagsturer til campingvogna, men mellom bygene fikk jeg plantet ut noen blomster i bedet mitt,og satt på plass gnomene også. Ja dem står der år etter år og passer på at det gror og at ugresset blir tatt vekk. Slike liker jeg.





Ønsker alle en fortsatt fin dag,og ikke minst en fin 17.mai feiring i morgen. Selv blir det en rolig dag her for oss da mannen i huset har vakt på jobben og må være der i tide og utide. Men slik er det for mange.




 

Hurra hurra for barnehagen i dag:))

Har i dag vært og sett alle småbarna fra barnehagene gått i tog,,og her ser Dere blant annet mitt barnebarn Angelica som sitter pent og pyntelig i vogna sammen med veslekjæresten sin:)) Kan tro det var spente og glade barn,,,men mange gråt og syntes det sikkert var litt skummelt med alle som sto rundt i gatene og tittet på. Værmessig er det skyet og litt guffent,men slapp unna regnet mens dem gikk.


 Nå er det bare og håpe været i morgen ikke slår til med regn,,men sol og bare glade smil.

Klem fra



 

Sommerkjole.

Når jeg først var igang med strikking av babytøy,så kunne jeg ikke motstå og strikke denne lille kjolen. Og denne skal også min nabo få i gave. Ellers har jeg i dag blitt * filletante * til en gutt. Så nå blir endelig familien min litt større her:)) Været er ikke det varmeste,og jeg er i tvil på om jeg skal dra i campingvogna eller ikke i dag. Men skulle gjerne hatt dratt med foreldrene mine til Santorini i morgen tidlig,,for den øya hadde vært artig og sett. Men det får en ta en annen gang. Jeg vil med dette få ønske samtlige en fin helg uansett vær eller vind,og takke for alle koselige kommentarer fra Dere:))

Og her er kjolen jeg har strikket i babyull og størrelse 3 til 6 mnd.



Litt leit og få tatt ordentlige bilder i dag,,,kan det skyldes at det er fredag den 13.

Klem fra



Gaven fra Magnhild:))

Hei igjen.  Må bare få vise frem en nydelig gave jeg fikk av en fantastisk dame med navnet Magnhild her nå. Må si jeg ble overrasket når denne lå i postkassa mi føre helgen. Hun har mange ganger vært på bloggen her og lagt igjen en hyggelig kommentar. Og hun spurte pent etter mønster på noen grytekluter jeg hadde heklet. Og som sikkert flere har skjønt så deler jeg gjerne med meg av det jeg har til flere. Er mange jeg har sendt mønster til som jeg ikke har fått et takk fra ,,eller om dem har mottatt det. Men jeg har aldri krevd noe tilbake,syntes det bare har vært hyggelig å gi til noen som vil ha. Men Magnhild er en av få som har visst takknemmlighet over mottatte mønster. Og her ser Dere hva jeg har fått av henne. Et vakkert brodert pynteklede til nybaksten:)) Så tusen takk for et nydelig håndverk Magnhild.



Dette passer godt inn på mitt kjøkken,og min yndlingsfarge er jo også blått♥

Ønsker alle en fin og solrik ny uke med glade smil,,det har jeg i dag:))