I regnvær er det strikking som gjelder.

Ja hva skal en finne på når regnet bare bøtter ned,,jo da kan en finne frem garn og pinner. Så et sokkepar har det blitt. Nå avventer jeg litt med og dra ut i residensen min til det værste regnet forsvinner. Men er jo heldig her i forhold til mange som har fått sine hjem og veier ødelagt av flommen som herjer på Østlandet nå. Så en skal ikke klage kanskje,,men hadde helst sett at det kunne blitt en oppklaring snart,og at varmen og sola igjen dukket opp. Men jeg ønsker Dere alle en riktig fin pinsehelg uansett vær og vind:))





Prøvestrikkerske.

Som sikkert mange har sett så har Greta laget et meget flott mønster til et babyteppe. Og sannelig så var jeg så heldig og få prøvestrikke dette teppet. Det har vært en glede og strikke et så flott flettemønster,,og dette skal ikke bli det siste heller.

Jeg har strikket hele babyteppet i Viking Babyull,et tynt og nydelig garn til  et slikt formål,og på pinne nr 3½ og ca 5 nøster.

 
Og her er resultatet av Gretas flotte designteppe som jeg har falt helt for nå:))



Hele teppet strikkes med start av fletter,og senere rettstrikking i midten og med fletter rundt kantene. Er et forholdsvis enkelt mønster,men detaljene er flotte. For Dere som vil strikke dette så er det bare og kontakte Greta og få kjøpt mønsteret. Og det kan gjøres her http://gretashobby.blogg.no

Så mange takk for at du lot meg få strikke dette Greta:))

Ellers så må jeg få ønske alle en fortsatt fin dag i regnvær eller for Dere som nå har solen:)