Joda jeg strikker fortsatt.

Hei igjen:)  Jeg har nå strikket to Marius gensere ferdig som igjen blir pakket pent bort frem til jul,,,joda du leste helt riktig. Disse er faktisk kommende julegaver for dette året. Så det jeg ikke fikk gjort i 2012 har jeg nå klart denne elendige kalde januar måneden.  Men all ære til alle som strikker disse genserene i hopetall,,syntes det er mer en nok med to stk jeg da. Men kommer vel av at jeg ikke er så dreven i mønsterstrikk med flere farger. Men skal ikke gi opp,,kan nok hende det blir mere av denne sorten,,,vi får se:)  Her har jeg brukt Rubin superwash og pinne nr 3½ .. og får håpe dette garnet er godt nok og ikke klør.  Og tradisjonelle farger på disse valgte jeg ikke da det er så mange andre pene farger og bruke….

Litt leit og se den rette lillafargen her,,men halsen er noe dypere lilla en bildet viser. Denne er strikket i størrelse 8 år.

Her er det strikket i størrelse 4 år. Og en lue + sokker hører med.

Ja da fikk jeg visst frem hva jeg har holdt på med her i noen uker. Og igjen må jeg få ønske hver og en av Dere en riktig fin uke.

Fryser ikke på hodet her…..

Et lite oppdrag er nå ferdig,og favorittluen er denne gangen strikket i Drops Alaska garn. Ble litt tykkere en Nepal garnet,,men nå har jo kulden kommet sterkt tilbake her så det skader sikkert ikke med noe varmende på hodet:) Mønster finnes fortsatt her http://hobbystuas.blogg.no/1323720139_mnster_p_favorittluen.html

Ja nå er det tilbake til et annet strikketøy som er påbegynt. Og jeg ønsker Dere alle en fortsatt fin helg:)

Nytt på nyåret.

Ser det nå er på tide med en aldri så liten oppdatering her på bloggen etter jul og nytt år. Her er vi igang med huset og igjen har jeg både malt lister og strikket og ikke fått gjort noe med bloggingen,,,,uff og uff noe så fælt,,,hehe:) Men på strikkefronten så har jeg holdt på som vanlig,og det første er nå denne selekjolen som bare måtte lages etter mønster fra Marius strikkebok.  Er bare noen fine knapper som jeg må få kjøpt og så blir den gjemt vekk frem til mars da det skal være en bursdagspresang:) Har strikket den i størrelse 6 år og tror med sikkerhet at det blir noe mere fra boken.


 

Har strikket den i et nydelig garn som koster litt ekstra,,men er kløfri og nydelig og strikke av.

Fargen kommer litt dårlig frem på den rosa,men er en nydelig dyp rosafarge.