Sommerhekling i restegarn.

Her er det mere fra sommerens hekling av diverse grytekluter og småbrikker. Nå skal det sies at mye er allerede gitt bort og jeg sitter ikke igjen med så mye selv av dette. Men må nok få byttet ut noe nytt på mitt eget kjøkken også.



 

 
  

 

Ja det var litt mere fra min produksjon.

En fortsatt fin dag til Dere alle som titter innom her:-)

Kluter ala Bittami.

Oppdaget for en liten stund siden at Bittami http://meisebo.blogspot.no/ hadde laget noen fine mønster på kjøkkenkluter. Disse har jeg nå prøvd meg på og må si dette frister til og lage flere av.

Dette ble min favoritt og mønster finner du her http://www.ravelry.com/patterns/library/bird-cherry-hegg

Og denne kluten finner du her  http://www.ravelry.com/patterns/library/goat-willow-selje

Artig med nye mønster selv om det er vaskekluter. Så flere blir det sikkert.-)

Men kluter har det blitt i det vanlige strikken også.

Kjekt og ha til noen smågaver her og der:-)

Vil samtidig få ønske Dere alle en riktig god helg.♥



Grytekluter med mønster.

Har i sommer heklet en god del grytekluter . Varmen har gjort at det er best og holde på med noe smått og samtidig bruke bomullsgarn. Men her er noe av mine siste heklearbeider. Skal prøve og skrive ned hvordan disse ble heklet.

Har brukt nål nr 3,5 og Gjestal Bomull Sport.

Tvinn tråden et par ganger rundt pekefingeren og start med og hekle i ringen(tråden strammes så til) Eller 4lm og ta sm til en ring med 1 kjm.

1.omg Hekle 12 fm rundt ringen

2.omg Hekle 2fm i 1.fm,1 fm i neste fm x 2fm i neste fm 1 fm i neste fm,gjenta fra x omg ut (18 fm)

3.omg Hekle 2 fm i 1.fm ,1 fm i hver og en av de 2 neste fm,x 2 fm i neste fm,1 fm i hver og en av de neste 2 fm gjenta fra x omg rundt (24 fm)

4.omg. Fortsett på samme måte med en fastmaske mere for hver omg til det står 126 fm rundt,og bytt gjerne farge etter hver 4.omg.

Avslutt gjerne med en pikotkant og ca 15 lm til oppheng og hekle ca 20 fm tilbake på denne.

 

Skulle det være noe du lurer på så bare spør. Lykke til med heklingen.-)

 



Strikket og heklet babytepper.

Her er litt av det som er blitt strikket i sommer,fikk en bestilling på et babyteppe som skulle være med en heklet kant rundt. Da strikket jeg dette med og legge opp 3 masker og økte med et kast i hver side til jeg syntes det var stort nok. Videre så felte jeg masker i hver side til det stod igjen 3 masker. Brukte Babyull og pinne nr 4. Så teppet har blitt lett og luftig. Heklekanten er bare noe som jeg diktet opp etterhvert som jeg heklet rundt det hele. Så nå håper jeg bare at mottakeren blir like fornøyd over resultatet som jeg selv ble. Og ettersom det var garn igjen så syntes jeg det passet og strikke et par sokker i samme farger + et trekk til og ha på tåteflasken når den tid kommer. Målet på teppet ble 90 x 70.

 

 

Og når jeg først var i strikkemodus over babytepper så måtte jeg lage enda et teppe. Dette er strikket i et annet garn og har målet 93 x86.

Dette kan jeg godt selge hvis noen skulle trenge det. Pris kan vi bli enige om da jeg ikke er grådig på den banen. Strikker mest for hyggen uansett.-)



 Teppet er hvitt men lyver litt da det ligger på et mørkt underlag.

 

Og her er begge teppene side om side og som en ser er det ene i naturfarget garn og det siste i helhvitt.

 



En sommer på hell ?

Hei alle bloggvenner og andre som titter innom.-)

 Ja nå er det lenge siden jeg sist var aktiv her på bloggen,den blir forsømt når vår og sommer kommer. Men denne tiden er så kort så utnytter dagene til noe helt annet en og tenke på blogg og data. Som sikkert flere hvet så flytter vi ut i campingvogna tidlig på forsommeren og får en lang sesong der ute ved sjøen. Men nå har jeg kommet meg hjem igjen da det er tidlig mørkt og litt mere guffent når kveldene kommer,så litt godt er det og begynne og få litt orden her hjemme igjen også etter noen måneder som huset har stått brakk. Men nå skal jeg starte litt pent opp med blogg og ikke minst få prøvd og få oppdatert meg på flere andre her. Noen har jeg så vidt vært innom og kikket på en eller annen gang,,men har ikke vært god til og kommentere. Fy meg……

Starter med og legge ut noen bilder slik himmelen så ut her i går,,og det kom et skikkelig vær med regn og torden. Da startet jeg med pakking og dro hjem.-)

Er sikkert flere som har hatt litt ustabilt vær i det siste også,vært litt til og fra den siste uken med sol/regn og torden.

 

Nå er ikke ferien helt over for våres del,for i uke 40 setter vi oss igjen på flyet og drar avgårde til favorittplassen Puerto Rico og har da 14 dager med enda mere sol og sommer:-) 

 

Litt håndarbeider kommer snart her for både heklenål og strikkepinner har ikke tatt fri i sommer.