2 enkle barneluer i Nepal garn med mønster.

Har nå strikket et par barneluer og pyntet opp med en heklet rosett. Vil også få legge ut oppskriften på disse her.

 

Denne luen er strikket slik..1 vridd rett og 2 vrange på rundpinne rundt og rundt.

Denne i lys rosa er strikket 1 rett og 2 vrange også på rundpinne.Størrelse 4-6 år.

Og her er mønster og den eneste forskjellen er at mine luer er strikket i Nepal-garn.

En fortsatt fin dag til Dere som tar turen innom her.



Joda jeg strikker fremdeles.

Litt småstrikk har det blitt den siste tiden igjen og disse settene skal jeg gi bort til noen små barn til jul. Liker så godt disse halsene for barn og jeg hvet at i barnehagene her er ikke skjerf det som er lov og bruke til barn. Så løshalsene er nok smarte og ikke minst sitter dem fint på disse små. Har igjen brukt mykt og behagelig babyullgarn.

Måtte bare strikke en sukkersøt muffinslue til denne også.

Og en liten utgave av Mariuslue passet til denne halsen.

 Og når jeg først strikket til barn så ble det litt annet smått også.

 Og disse små babyvottene fant jeg mønster på hos http://hjertego.blogspot.no/2012/10/superenkle-babyvotter-uten-tommel.html

 Og mønster på disse sokkene fant jeg her http://strikkogtoys.blogspot.no/2013/02/babysokk-trinn-for-trinn-illustrert.html

Her har jeg også brukt tynt babyullgarn men variert mellom pinne nr 2½ -3.

Så selv om jeg ikke er så mye på blogg så går strikkepinner innimellom mye annet.



Tilbake etter ferie.

Hei igjen alle gode bloggvenner og andre nære venner.-)

Ja nå har jeg vært 2 uker i sol og varme igjen og mitt ferieparadis er og blir fortsatt Puerto Rico på Gran Canaria. En passelig flytur unna selv om en bestiller oppdaterte seter og litt ekstra comfort så er det godt når en kan gå ut av flyet etter en 5½ time.  Vi har igjen bodd på toppen av fjellet mellom Puerto Rico og Amadores,så her har en utsikt i det vide og brede og samtidig sentralt til det meste. Drosjer er det ikke vanskelig og få tak på,og ikke koster det rart heller. Men jeg koser vettet av meg her på toppen og tar gjerne noen turer ned til den herlige Amadores stranden som er bare helt nydelig. En ting er sikkert hit drar vi til våren igjen,eller kanskje før.-)

Flyturen nedover gikk denne gangen rett over mot Stavanger og ut til Skottland og videre mot kysten av Engeland og langt vestover føre kapteinen satte nesen videre over Madeira,så jeg fikk faktisk tatt noen bilder fra denne øyen fra flyet.

Utrolig hva en kan få se på en 39000 fot høyde men været ble bare mer og mer klart lenger syd man kom.

Neste bilde er fra innflygningen til Las Palmas.

Ja jeg gnir det inn her jeg,,,,nyter bad og alt er bare herlig….i oktober .-)

Her på toppen av fjellet ser vi ned på Amadores og ut i bakgrunnen skimter vi Teide på Tenerife som en kan se godt i klarvær.

 

Og her er hotellet vi har bodd på nå for 2.gang og vil tilbake igjen.

Soloppgang onsdagsmorgen og samtidig våres siste dag for denne gangen.

Håper noen finner litt glede i mine bilder og at jeg kanskje kan friste flere til og reise hit.-)

Med dette så vil jeg samtidig ønske alle en riktig fin helg og snart er jeg tilbake med litt annet igjen.