Liten tur ut i dag.

Har i dag vært en tur ute der vi har campingvogna og fått klippet gresset og sett over litt. Nå står alt klart til bruk og jeg ser frem til en lang og god sesong der ute men først en liten ferie så er vi klare for og ta den i bruk igjen i både solrike dager og i regnfulle dager.

Her er det allerede blåbærkart alt:-)

Kluter med fint mønster.

Som flere har sett så har jeg strikket mye dukkeklær i det siste og holder fortsatt på. Men fikk se jeg hadde noen nøster med Tuva -garn så dermed gikk jeg over til og strikke noen kluter også så jeg har klar for bruk i campingvogna. Og mønster finner du HER og mine er strikket med pinne nr 3½ og med heklet kant rundt.

 


Det strikkes fortsatt.

En liten oppdatering på strikkefronten er fortsatt bare noe dukkeklær men jeg koser meg samme hva det er av både strikking og hekling. Så om det er smått eller stort spiller egentlig ingen rolle for min del. Hovedsaken er jo at en skal holde på for og slappe av med det man lager. Og vil tro flere er lei av og se det samme om og om igjen her men sånn er det bare med den saken. Men her er det litt nytt til Baby born i hvert fall:-)

En liten matroskjole passer jo fint nå som vi går mot en sommer med sjø og båtliv. Mønster på denne kjolen finner du HER 

Her har jeg brukt garnet som er i mønsteret og med pinne nr 3½

Så har jeg rotet litt i garnrestene igjen og resultatet ble en kjole med flere farger..

Og så siste hånd på verket ble denne habitten.

Strikket i Baby soft fra Nille og er godt og billig garn til småstrikk.

Ellers så teller jeg nå ned dager til en aldri så liten ferie til Kypros.

Og for Dere som lurer så blir det ikke noe strikketøy med på ferie,der går grensen min:-)

Vil få ønske alle en fortsatt nydelig helg og kommende uke og så ses vi snart igjen:-)

Så har dukken fått enda mere nytt.

Så har det igjen blitt strikket mere dukkeklær til Baby Born . Og denne habitten er strikket av billiggarnet Baby Soft fra Nille så en trenger ikke noe dyrt og fint til dette bruket.  Så selv om det er dukkeklær jeg nå holder på med så tar det tid og jeg vil også at det skal være ordentlig gjort.

 Hvis det er noen der ute som ikke strikker selv og kunne tenke seg litt til dukken så lager jeg slikt på bestillinger og ikke tar jeg overpris heller.

Så det er bare og spørre 🙂 Ellers ønsker jeg alle en fortsatt fin dag og nyt solen for Dere som har den,og her er det regn og atter regn igjen.

Da det er flere av bloggerne som reiser på ferie denne uken så må jeg samtidig få ønske disse en superfin reise og kos Dere så mye:-)


 

Dette gjør meg glad av og se.

Det er så artig og se at julegaven jeg strikket blir brukt og denne lille tassen er litt over 2 år og genseren er i størrelse 4 år og her har jeg brukt Rubin og pinne nr 3½ Så det er gøy og være ” filletante ” og ha flere og strikke til ettersom dem vokser opp:-)

Herlige Alexander med samme smilehull som sin strikkeglade ” filletante “