Sommervær og strikkeglede.

Rene sommeren vi har hatt noen dager her nå og da har jeg rett og slett kost meg ute på terrassen med strikketøyet mitt. Så igjen har jeg laget pannebånd og pulsvanter som jeg har fått litt mani på. Har fortsatt brukt denne oppskriften og Alpa garn fra Europris.  

Så ble det en lue etter og ha sett Drops sine mange mønster .

Og så må jeg bare få ønske alle en ny fin uke og mange takk for at du tok turen innom meg igjen:-)

Småstrikk.

Hei på Dere alle:-)

Har den siste tiden kost meg masse med og strikke litt forskjellig tilbehør. Og når jeg dessuten har noen som setter stor pris på og få noe smått så er det bare hyggelig og levere fra seg noe av dette også. Denne gangen så er det noe som kan brukes når høsten kommer med litt kjøligere dager.  Mønster på pannebåndet  finner du HER og selv har jeg strikket dette i alpaca garn fra Nille men fulgt mønster og pinne som beskrevet.

Så et par pulsvanter og ikke minst Elf Clobber som er dekorative på håndleddet.

Vil få ønske alle som er innom her og titter en riktig fin dag og her skinner solen og alt er på stell:-)

 

Slike oppdrag liker jeg…:-)

Hei igjen. Her i sommer fikk jeg en veldig koselig mail fra en dame utenfor Bergen som lurte på om jeg ville strikke et babyteppe for henne og det er klart jeg liker slike hyggelige oppdrag. Dessuten så skal denne damen bli oldemor til dette kommende barnet. Så ekstra artig syntes jeg dette var også.

Så nå kan jeg legge ut bilder på dette for ville ikke gjøre det før jeg visste at det hadde kommet vel frem. Og teppet ble godt mottatt fra damen og overrasket ble hun da jeg hadde lagt ved 2 par små babysokker som en liten ekstra bonus. For meg som liker og strikke så er det ikke prisen som gjelder her men gleden ved og hjelpe andre som kanskje ikke har mulighet eller kan strikke selv.  Selve teppet er strikket i babyull og pinne nr 3½ og vasket og strekt ut på store isoporplater jeg har. Så målene ble 116 x 90. Så kan jo passe godt på en babyseng eller på vuggen også.