Kluter og atter kluter.

Ja som jeg sa holdt jeg på med klutestrikk fra Bitta Mikkelborg sin flotte klutebok og her kommer noen til.

Den første heter ” på kryss og tvers ” og den har jeg strikket i Tuva garn og på pinne nr 3½.

Og den neste heter ” Juletrefest ” og er også strikket i Tuva garn. Godt garn som jeg anbefaler på det varmeste.

Nå tar jeg en liten pause fra kluter og har begynt på en barnegenser så litt variasjon blir greit:-)

En stor takk til alle som titter innom og igjen en riktig fin uke til Dere alle sammen:-)

     

Her strikkes det kluter.

Ja så har jeg da endelig fått strikket noen kluter fra den nye kluteboka som Bitta Mikkelborg har gitt ut. Her er det så mye fint og lage så jeg visste nesten ikke hvor jeg skulle starte . Men valget ble høstløv som er et enkelt men pent mønster og tror nå dette har blitt min favoritt her. Disse klutene har jeg brukt både Tuva og Anna og Klaras Bommuldsgarn og ettersom jeg syntes kluter som skal brukes på et kjøkken må ha litt størrelse på seg så har jeg bare strikket dem noe lengre en oppskriften sier. Men det er jo smak og behag.

Dette er altså høstløv og som en ser så syntes jeg dette mønsteret var så fint så måtte repetere det en gang til i høyden. Fikk da også en større klut som er mere anvendelig og bruke. Disse er strikket i Anna og Claras bommuldsgarn og pinne nr 3.

Samme mønster men her er det brukt Tuva og pinne nr 3½ og strikket mønster som det står men bare forlenget den litt.

Så en favoritt er disse blitt.

Denne er også strikket i Tuva og mønster heter ” våryr” pent mønster og jeg ser selv nå at jeg har strikket litt feil på slutten.

Og som flere sikkert har sett så avslutter jeg gjerne rundt med en heklekant og det har også blitt en vane:-)

Ny klut er på pinnen så kommer snart tilbake her. En fortsatt fin dag til alle som legger turen innom her:-)


Strikkelysten er på topp

Og det har gitt to par med helt vanlige herresokker i en enkel strikk på pinner nr 3½ og godt garn og strikke med også.

Været har vært regnfull siste dagene så her har jeg strikket og samtidig så har min mann og jeg rensket opp i kjelleren og kjørt bort en hel masse skrot som har blitt lagret der i 20 år nå. Så nå gikk også min gamle trimsykkel men får heller koste på seg en litt nyere modell kanskje.

Her er sokkene som har blitt strikket.

Har også strikket og tovet et par tøfler også men er ikke fornøyd med dette garnet,for syntes disse ble litt slaskete så skal ikke bruke dette garnet mere.  Ble anbefalt og prøve Østlandsgarn men ikke fornøyd. Men skal nok bli brukt uansett til meg selv.

Ellers så er jeg i full gang med og prøve ut noen mønster fra kluteboka Bitta har gitt ut,og jeg skal love at der er det mye snadder og hente. Så kommer bilder etter hvert av noen som snart er ferdige.

Vil samtidig få ønske Dere alle en fortsatt fin søndag og takk for alle koselige ord jeg får av mange kjære venner her.

Ser det er mange fra andre land som stadig er innom og titter og det hadde jo vært ekstra hyggelig om noen av disse også hadde lagt inn en liten kommentar så jeg kunne fått sett hvem alle er:-) Har jo en oversetter på bloggen så håper Dere ser det:-)

                  

Noen syssler på en tirsdag.

Hei igjen.

I dag har jeg bakt noen boller og jeg tror vi skal kose oss litt ekstra da det kommer en liten pike på besøk snart.  Og med en ganske så nyinnkjøpt kapselmaskin så blir det nok en god og litt sterk kaffe for oss voksne til bollene. Så denne har vi testet ut med diverse kaffesmaker nå. Utrolig mye godt en kan kjøpe og her kan vi bruke den for og få noe varmt i kroppen og dessuten kalde gode drikker når varmen slår til om mange måneder igjen.

Det ble nesten 50 stk og jeg har smakt på en allerede,,,:-)

En rød og fin maskin som passer godt inn på kjøkkenet her. Disse fine koppene fikk

jeg av en god venninne så hensikten var nok opplagt der tror jeg:-)

Vil få avslutte med noen gode ord her som er skrevet av Ragnhild Bakke Waale.


            Gode ord for oss alle dette:-)

Høsten har kommet.

Ingen tvil om at høsten har kommet igjen for en liten tur ut til campingen i helgen for og se over så ser en at enkelte blomster har gått i dvale for sesongen. Noe blomstrer fortsatt her men….med 4+ i dag tidlig så er det ingen tvil lenger.

Dette er en kjempestor sopp og meget udelikat som var midt på plenen.

Klar for vinteren og jeg ser frem til en ny sesong til våren allerede.

Og jeg vil ønske samtlige som titter innom en riktig fin uke.

Rosa hals og lykkelig eier av nye bøker.

Ja nå måtte jeg også strikke denne halsen som jeg har lystet på en lang stund. Har jo sett flere som har strikket denne.

Så nå er det gjort og det skal heller ikke bli den siste jeg strikker,for tror slike kan bli veldig praktiske på mindre barn også.

Mønster kan en kjøpe her http://www.ravelry.com/patterns/library/treppenviertel-cowl

Og lykken i dag er to bøker jeg bestilte for noen dager siden som jeg hentet på posten i dag.

Her er det mange flotte mønster som Bitta Mikkelborg har designet.

Vil med dette få ønske alle en riktig fin helg.

Tova tøfler og en hilsen

God tirsdag til alle som titter innom igjen.

Selv om jeg nå har hatt fri fra strikkingen i ferien så kan det vel sies at jeg har tatt igjen det forsømte siste dagene nå. Har ikke ligget på latsiden selv om det har vært litt annet og gjøre på hjemmefronten. Men suget etter strikkepinnene ble for stort så her har det blitt gjort litt siste dagene .  Først så har jeg strikket og tovet et par tøfler som er en bestilling . Så greit med alt som en kan få ferdig.

Mønster ligger herhobbystuas.blogg.no/13792…ova_tfler_med_mnster.html og jeg har brukt Iglo garn og pinne nr 6

Så disse tover godt på 40gr og passer til en damestørrelse 39.

Vil også få gratulere en flott dame med dagen i dag som jeg tror de fleste har hørt om

da snakker vi om Greta som har bloggen http://gretashobby.blogg.no/ en utrolig dyktig dame som elsker og strikke og som får til det utroligste innen strikkekunsten. Så kan jeg nevne at hun var en  av de første til og legge inn kommentarer på min blogg når jeg selv startet opp for en del år siden noe jeg setter stor pris på.  Så fortsatt fin dag til deg kjære venn.-)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


Flotte dager med bare sol og varme.

Hei igjen på Dere alle.

Ja nå er jeg tilbake etter 14 deilige dager fra Arguineguin på Gran Canaria. Og tro meg når jeg sier at dette var helt nydelig og kunne forlenge sommeren slik. Men hadde mer en gjerne dratt tilbake så fort som mulig. Men får vel komme meg i ordning her også. Dette var første gangen vi var i denne lille fiskelandsbyen og hotellet lå stille og rolig til med flest mennesker fra 50år og oppover i alder. Så her var det ikke noe skrål og mas fra poolen som en har på familiehoteller med masse barn. Så hit reiser jeg gjerne tilbake http://www.ving.no/kanarioyene/arguineguin/dorado-beach og her hadde vi en fantastisk utsikt da vi bodde i 8.etasje og kunne sitte ute på terrassen og kunne høre brusen fra havet og en vakker solnedgang. Det er balsam for kropp og sjel:-) Og en kort drosjetur inn til Puerto Rico gjorde vi et par kvelder,men hadde alt vi trengte i nærheten på dette stedet også. Men rart med gamle trakter da.  Nå skal jeg legge ut noen bilder og tror disse taler for seg selv…..

Bildet her er tatt fra hotellet og mot Anfi Del Mar som mange kjente har leiligheter.

Samme sted med flotte lys når kvelden kom.

Og dette bildet er tatt fra der vi bodde og i klarvær så kan vi skimte Teide på Tenerife.

Rett frem her ligger den Norske sjømannskirken,og nå i oktober er det faktisk 10 Norske ungdommer

som skal stå til konfirmasjon her i kirken.


Diverse bilder tatt fra terrassen.

Så blir nok en tur om 5-6 mnd igjen,,,garantert:-)