Jeg selger baby-smekker og sokker.

Har nå heklet smekker og strikket noen søte små babysokker og dette her har jeg ingen til og bruke nå så tenkte jeg kunne selge dette for er sikkert flere som har noen og gi dette til som en liten barselgave eller bare som en oppmerksomhet for en nybakt mamma og pappa.

Så dette settet i blått er strikket og heklet i bommuldsgarn og passer småfolk fra ca 3 mnd og oppover.

Og så er det et sett her med smekk i bommuldsgarn og sokker i babyull.

Og skulle du ha lyst på  slikt i andre farger så er ikke det noe problem og lage heller.

Men hvert sett selger jeg for 200 kr +porto på ca 30-35 kr.

Og med dette så ønsker jeg alle en riktig fin påske og det er bare og ta kontakt om det er noe.

Lystrekk i påskens farger.

Hei igjen. Ja nå skinner solen og alt ligger til rette for og ta en tur ut og nyte været,for i morgen blir det visst en grå dag igjen. Men litt hekling har det igjen blitt og noen nye trekk til lysglass måtte det bli nå som påsken står for tur. Glassene er ganske store og kjøpt for en billig penge på Hageland.  Så kjekt at en kan hekle flere trekk og bare bytte ut farger etter behov og årstider. Skal gi bort et av glassene og mottaker kan jo pynte opp selv på trekket med noe hun liker selv.

Her er det brukt Maxi heklegarn (tynt) med en tynn gulltråd sammen.

Og igjen bare helt enkel hekling med staver og luftmasker og gjerne en pen avslutning.

Ønsker Dere alle en riktig fin dag og nyt den for dere som har muligheten.

Enkle pannebånd har det nå blitt.

Har nå strikket noen pannebånd som er tiltenkt en liten søt pike som har bursdag snart. Og på dette settet har jeg brukt dobbelt Baby soft garn fra Nille på pinne nr 4½. La opp 19 masker og strikket i perlestrikk til lengden var ca 42 cm og heklet en blomst til pynt og som gjør det lille ekstra. Dessuten et enkelt par med pulsvanter som jeg syntes måtte til. Så håper bare det vil passe:-)

Og dette pannebåndet gikk som en farsott for lenge siden og nå tenkte jeg det var på sin plass og prøve det igjen.

Og så ble det et pannebånd til og mønster er fra Drops men har ikke fulgt oppskriften til punkt og prikke.

Dessuten er dette strikket i Rubin garnet .

Så nå kan frøkna bare velge og vrake i hva hun vil bruke .

Vil også få ønske alle en riktig så fin helg og igjen mange takk for at du stakk en tur innom her:-)

Slik blir det når heklenålen går varm.

Og jeg hekler og hekler og blir ikke lei for dette ser Dere resultatet av her . Men husk selv om det ser mye ut så er det ikke store brikkene så det går fort og lage et par stk på en kveld. Og mønster finner du hos Drops om du vil hekle slike.  Har brukt Søstrene Grene bommuldsgarn og nål nr 2½ .

Og jeg er fortsatt like glad i og hekle zalokjoler så det ble noen flere av disse også.

Må Dere alle ha en fortsatt vårlig og fin uke og igjen takk for alle vennlige ord .-)

Dotty lue igjen men i annet garn.

Har igjen strikket en lue og noen votter og denne gangen er luen strikket i billig-garnet fra Sparkjøp og det er overraskende godt og bruke. Så ikke alltid det dyreste trenger og være det beste. Men alt etter hva en skal lage og hvordan det skal brukes da . Men dette garnet heter bare SparGarn og er i 100% polyester.


Grei lue og votter for de små utover våren nå.

Men nå blir det ikke flere luestrikk eller votter på en stund ,så fortsetter med heklenålen igjen.

Enkel strikking.

Har strikket noe helt enkelt igjen som også ble fort ferdig rett føre helgen. Og et lite sjal som vil passe på ei lita jente ble dette. Har brukt Baby soft garn fra Nille og på pinne nr 4 så dette ble lett og luftig. Passer godt utover våren.

La opp 3 masker og strikket disse og på neste pinne startet det med et kast og strikket en maske og et kast -en maske og et kast. Snur med kast og strikker ut pinnen. Fortsatte slik til det var en ca 229 masker på pinnen. Felte så av og heklet en stavgruppe i annenhver (kastmasker) rundt det hele. Enkelt og kun rettmasker.

Og en liten hals ble det igjen etter jeg var ferdig med sjalet og fikk litt garn til overs.

Og mønster på denne finner du fortsatt HER  Skal ikke mye garn til så en fin måte og bli kvitt restegarn på.

Igjen så vil jeg takke for alle hyggelige tilbakemeldinger og få ønske samtlige en god start på en ny uke.-)