Jeg har da strikket litt igjen.

Og noe er jo igjen ferdig strikket og igjen ble det en liten bukse som jeg ble fornøyd med selv for her har jeg brukt 100 % bommuldsgarn . Og denne skulle det være seler på og en stor brette kant på buksebenet men det har jeg utelatt fra mønsteret. Har sydd ned vrangborden og satt inn en strikk. Men her er det fletter og dobbel perlestrikk så dette er noe jeg liker og strikke.

Og her er det også et gratismønster og gå så inn på denne siden så finner du den og mye annet fint.

http://www.viking-garn.no/kataloger/katalog-1409-1

Størrelse 3 mnd og på pinne nr 3. Og Puppets Lyric garn kjøpt på Bogerud.

Fortsatt fin kveld til alle som tar turen innom her:-)

Ja slik har helgen min vært..

Med maling av 4 stk klosett-rom på vårt feriested,,så mens vinden har rast ute og regn og sol om hverandre så har jeg holdt på inne der og nå kjennes det på kroppen av og ha jobbet litt ekstra i helgen. Men her blir det nå helt nytt sanitæranlegg og dette skal bli bra:-) Men fortsatt så er det mye jobb igjen føre alt er helt ferdig. Men en får ta mere over langen vel….

I full konsentrasjon males det og opp og ned og frem og tilbake så blir det bra.

Og utover sjøen i dag så det langt fra deilig ut for her gikk det hvitt og skummende ….glad jeg ikke var i båt nå.

Og langt langt der ute så er det Kirkøya på Hvaler jeg har zoomet meg inn på fra der jeg er.

Men håper dere alle har hatt en grei helg,for selv er jeg egentlig fornøyd selv. Men venter på sommeren:-))

Bukse ble det igjen og mønster på babyjakke.

Igjen har jeg strikket en ballongbukse av samme mønster som sist men denne gangen i Baby Soft garn fra Nille. Den er nok ikke like elastisk og fin i fasongen i dette garnet så skal jeg anbefale andre og strikke slike så bruk bommuldsgarn.  Og selve grunnmønsteret finner du her om det er av interesse. hobbystuas.blogg.no/1431280481_10052015.html

Som en ser så er det stor forskjell på disse to selv om det er samme masketall og strikkepinne.

Og personlig syntes jeg den mintgrønne er finest i fasongen(ballong) som det skal være.

Og jeg vil også dele mønster på jakken jeg strikket sist og det er fra et gammelt Mamsellhefte som gikk ut av produksjon for mange år siden men faktisk så er jo mønsteret like fint nå som den gangen.

Nå har jeg enda noe som straks er ferdig og igjen er det babystrikking det går på her:-)