Så fikk jeg da noe ferdig .

Hei igjen alle sammen.

Sist jeg skrev her så var jeg i elendig form og strikkingen gikk det så som så med også. Men etter ca 50 tabletter med vidundermedisin så ble jeg i form igjen og strikkingen tok seg også betraktelig opp. Så nå har jeg i alle fall fått gjort ferdig puten jeg startet opp med mellom fryse og svettetoktene. Men har gjort ferdig litt annet også men det får jeg legge ut senere.


Og fletter er jo noe jeg aldri blir lei og heller ikke blåfarger som er min favorittfarge. Så denne skal jeg nok beholde selv:-)

Her har jeg strikket den noe lenger på den ene siden og laget knappehull så den enkelt kan tas av for vask eller et nytt trekk om en vil.  Og mønster finner du HER  . Den eneste forskjellen er at jeg har strikket den i annet garn og på pinne nr 4½ og med 5 vrangmasker mellom hver flette.

Og igjen får jeg bare takke for alle koselige ord fra dere i tidligere innlegg her og så ses vi snart igjen.

 

 

Fraværenede når en er syk er lov.

Det har nå vært stille en god stund fra meg her nå men når sykdom kommer så har en gjerne mer en nok med seg selv.

Det har vært noen dager som jeg ikke vil ha tilbake og når nyrebekkenbetennelsen ikke ville slippe helt taket så går jeg nå fortsatt på en hard kur med Selexid . Så formen er fortsatt ikke helt på topp men heldigvis er feberen og frostriene borte. Så jeg har nok ikke fått sett noe særlig på bloggene rundt og ikke har jeg hatt ork til og kommentere heller. Men håper og komme tilbake her sånn litt om litt.


Og strikkingen går det også tregt med her også men satser på at dette også går seg til igjen.


Så nå vet dere grunnen til mitt fravær her ,og jeg er ikke glad i og legge ut om vondter og sykdom men følte for det nå så dere ikke tror jeg har glemt dere helt:-) Så en fortsatt fin dag til alle gode venner og andre som titter innom her i ny og ne:-)

 

 

 

Noe fra Klompelompe ble det her.

Ja så har endelig jeg også fått strikket Tora pannebåndet fra Klompelompe boken og her kan en jo i grunnen bruke hva som helst av garn og heller legge ut flere masker om en bruker tynnere garn en mønsteret sier. Her har jeg strikket disse båndene i Juvel garn og den ene la jeg opp 8 masker mer for er et litt større hode som skal bruke dette. Men greit mønster og kose blir dem med snoren på:-)


Nå skal jeg finne frem noe garn og pinner og ta med til Oslo i morgen,,jammen skal jeg være Vestkantfrue i 3 dager. Så blir nok litt strikking på hotellrommet mens mannen min ligger i dyp søvn på operasjonsbordet for en skulderoperasjon. Tar bussen innover i morgen og hjem på tirsdag igjen. 

Så jeg ønsker alle en fortsatt fin lørdag og så ses vi snart igjen.

   

 

Vinterluer må til.

Hei igjen og en riktig god ny uke :-))

Her har det begynt og lave ned snø igjen og fortsatt så trenger en både luer og tilbehør når en skal ut.

Så her har jeg nå strikket et par helt enkle luer i kun 2 rette og 2 vrange og brukt Artic ullgarn fra Europris .

Og jeg la opp 92 masker med pinne nr 4 og strikket vel ca 5 cm og så over til pinne nr 5 og bare fortsatte til jeg ble fornøyd med lengden på dem. Så felte jeg alle vrangmaskene på en omg og så strikket jeg videre med 2 rette og 1 vrang i noen omg og så felte jeg rettmaskene på en omg og strikket noen omg med 1 rett og 1 vrang i et par omg og videre felte jeg 2 og 2 masker sammen og dro resterende gjennom tråden. Enkelt og greit:-)

Håper alle får en riktig fin uke og mange takk for hyggelige ord fra tidligere innlegg.

 Avslutter med noen gode ord til ettertanke for oss alle.