Fortsatt klær til baby born

Heisan igjen til dere alle. Ja nå har jeg igjen fått gjort en del dukkeklær ferdig og nå er det bare og håpe det blir enda en fornøyd dukkemamma som skal ha dette til jul. Artig er det og strikke slikt og er sikker på at jeg skal lage mere utover. For nå er det faktisk flere som vil ha. Så jeg sier ikke nei til slike oppdrag.

Selv om det er klær som skal brukes på dukker så syntes jeg det er koselig med litt mønster og fletter på det.
Igjen så får jeg ønske alle en fortsatt fin dag og en kommende uke og så kommer jeg snart igjen her med noe mer.-)

     

 

Dukken får nye klær.

Hei igjen alle sammen. Ja som jeg har skrevet før her så strikker jeg for fullt nå med både dukkeklær og annet småsyssel. Men nå har jeg gjort klart noen antrekk for baby born dukken som har vært en bestilling så en liten frøken skal nok ha dette til jul. Og fortsatt kan jeg strikke noe til  dukken. Slikt er jo bare så artig og holde på med og samtidig så har jeg så mye garn og ta av så her trenger jeg ikke kjøpe inn noe. Men nå har hun posert og vil gjerne få vise seg frem .


Alt sammen er strikket i tynt garn og mye gratismønster finner du HER på Viking garn.

Igjen vil jeg bare takke for alle hyggelige kommentarer fra dere der ute det gir meg en ekstra glød for og fortsette her:-))

 

Det strikkes og toves.

Hei igjen:-) Det strikkes og det hekles nå og jeg gleder meg over alt jeg kan lage og senere gi bort som smågaver til jul og eventuelt bursdager.

Så strikket og tovet flere tøfler som skal gis til noen smågutter jeg kjenner. Og det beste er at dem har ønsket seg slike også. Mønster på disse finner du HER og selv bruker jeg Iglo-garnet fra Europris blant annet og pinne nr 6 og strikker som mønsteret viser.

Enkle og lage og en blir i alle fall god og varm på beina med disse på:-)

Ellers vil jeg få ønske alle en fortsatt fin lørdag og så ses vi brått igjen.

 

 

Småstrikking til barn er hyggelig.

Hei igjen. Ja nå strikkes det for fullt og ettersom det går fort til jul så er jeg godt i rute med det som skal lages som gaver. Og dette er slike småsaker jeg gir ekstra utenom kjøpegaver. Men det gjør seg ikke selv så jeg koser meg når jeg kan ta strikkepinner og heklenålen fatt på kveldene. Dette settet er fra Klompelompe-boken og noen enkle pannebånd for flere små har det blitt.


Mønster til disse to her fant jeg på DROPS sine sider. Og det beste er at jeg kjenner så mange små som skal få.-))

Igjen vil jeg få ønske alle en fortsatt fin uke og så ses vi snart her igjen.

   

 

 

Mønster på zalo-kjolen

Det er stadig noen som lurer på mønster på Zalo-kjolene og nå kan jeg legge ut mønsteret her. Det jeg vil opplyse om er at den ikke stammer fra meg ,men en blogger som for lengst har slettet sin blogg og som har laget mønsteret. Jeg har brukt denne oppskriften men noen ganger må en hekle dem noe lenger på skjørtet alt etter hva slags garn som blir brukt.