Og ferdig med litt ekstra ble jeg igjen.

Dette var siste innspurt med strikkepinnene rett føre julen og ekstra pakker ble det på flere.

Og dette artige fatet med en fin tekst på er noe av det morsomste jeg har fått,,og det er blitt tatt i bruk for er jo et strikkefat. Og den artige gaven pluss en fin strikkebok kom til meg fra snilleste http://akbhandy.blogg.no/ Så nå ligger strikkesakene mine på dette fine fatet:-)

Skal prøve og få til et bedre bildet av teksten på det siden,men zoomer du så er det leselig.-)

Ja nå skal det strikkes litt igjen i kveld og fortsatt så er det sokker som er på pinnene,,og om du tror jeg blir lei…langt i fra.-)

 

Noe er tatt i bruk alt.

Heisan alle sammen.-)

Ja nå er julen delvis over for denne gangen og igjen så må jeg si det er litt godt med en hverdag også etter mye sitt i ro noe jeg har problemer med for mye av. Men et aldri så lite skippertak har jeg fått gjort i dag formiddag. Så godt og få rørt på skinka og en kjele med suppe står klar til middag senere i dag. Masse grønnsaker så ikke brun saus og surkål nå nei….:-)

Var jo litt spent på genseren jeg strikket og ga bort i julegave,men skal si gutten ble fornøyd og den ble tatt i bruk allerede 1.dag jul. Så det er virkelig artig og se at det jeg lager blir brukt .-) Men nå skal jeg få ønske dere alle en riktig fin romjul og så er det fint og se at flere er på bloggen igjen etter litt fravær i disse dagene. Så vi ses igjen.

Fin og i full fart til juleselskap.-)

 

Julen 2016

Jeg vil nå få ønske hver og en av dere en riktig god jul og måtte det bli hygge og med masse kos:-))

wp_20161217_21_27_54_pro

                      

                       Vi ses snart igjen:-))))

                             

 

 

Det ble en genser ferdig….

Hei igjen alle sammen som titter innom her. Nå har jeg strikket en genser med mønster og det er ikke min sterkeste side for og si det selv,men er nok mere glad i flettestrikk og gjerne hullmønster fremfor mønster med flere farger. Men jeg får si meg fornøyd over resultatet selv og får håpe det blir en fornøyd liten 5.åring som kan få brukt den utover vinteren.


Noen feil ser jeg selv er blitt gjort,men er så lite så det skal jeg faktisk overse og heller glede meg over at den er ferdig og kan pakkes pent inn i gavepapir nå med litt annet så ikke gutten blir skuffet:-) Mønster finnes her og i størrelse 6 år.

Nå ønsker jeg dere alle en riktig fin kveld og så ses vi snart igjen:-)

                  

                      

 

 

Krabbelurer.

Tenkte og dele en oppskrift med dere som er glad i og bake til jul og ellers i året. Dette er en oppskrift som har gått i arv fra min farmor til min mamma og videre til meg. Men ligger sikkert noe ala på nettet også. Men denne her bruker jeg selv og er lette -greie for fryse ned og så ta opp for kaffen og tiner raskt. Server dem med et lett melisdryss over. Men over til selve oppskriften.

Krabbelurer er navnet på kakene.

1.Stor kopp kefir eller kulturmjølk vispes lett sammen med 1.dl farin og ha så opp i 2 lettpisket egg og bland sammen . Ha så 3-4 kopper med mel blandet med 1 ts natron og gjerne litt finrevet sitronskall og bland sammen til en røre. Smelt så matfett (flott matfett) i en kjele og selv bruker jeg en jerngryte til dette. Så bruker jeg to teskjeer for og helle dette i smulten og vender dem over så blir likt stekt på begge sider. ( som en gjør ved smultringer) La dem steke til dem er blitt lett brune på begge sider og legg så ferdigstekte kaker over på kjøkkenpapir. Fikk ca 50-54 stk ut av denne røren.

     

   
         

 

 

Gleder i massevis:-)

Hei igjen 🙂 Må bare få legge inn her det min aller beste venninne kom hjem til med meg i går kveld. Den jenta vet og glede meg mer en hun aner selv,og henne trenger også jeg og skryte masse av for hun er en tusenkunstner og utrolig kreativ med hendene sine. Lager så mye fint og dekorasjoner er vel det hun er ekstra dyktig med. Så jeg ble rørt og faktisk veldig glad på samme gang for som flere vet elsker jeg og gi bort mye av det jeg selv lager og uten betaling for mye av det som blir laget. Og denne gangen var det bare noe småsaker jeg gjorde for henne og til gjengjeld så fikk jeg alt dette her av Rita. Du er tvers igjennom hjertegod og nå fikk jeg i alle fall  sagt dette her også. Denne fine kurven er det hun som har dekorert og innholdet er bare superfine varer i så har ikke helt hjerte til og åpne folien og se ordentlig enda for liker litt spenning også. Og ikke nok med dette,,skjønne roser står nå på bordet og jeg nyter synet av disse:-)) Så atter engang tusen takk for at du sprer glede til meg,,noen ganger er det bare godt:-)

               

     

Igjen vil jeg få ønske alle en riktig fin helg og så ses vi snart igjen:-)

                

 

 

 

 

 

Luer for gutter og jenter.

Heisan igjen . Ja nå har jeg fått ferdig noen luer som er tiltenkt noen barn fra 4 til 10 år og garnet jeg har brukt er Viking Sportsragg og i litt friske farger.  På den minste luen la jeg opp 88 masker og strikket noen omganger på pinne nr 3½ i 2 rette og 2 vrange og gikk over til pinne nr 4 og fortsatte til passelig lengde. Felte her med og strikke 6 masker og 2 rett sammen ut omgangen og neste 5 masker 2 rett sammen ut omg og gjorde slik til jeg strikket 2 og 2 sammen og dro resten av maskene gjennom tråden. Enkelt greit og fort gjort på en kveld.  Så la jeg opp 96 masker til disse større luene og på pinne nr 4 og strikket til passelig lengde og felte litt forskjellig også.  Så en lue med litt mønster på siden jeg trener på og strikke mønster så 5 luer har blitt til på 5 kvelder. Og fortsatt holder jeg på med noe til barn og trives med mine små strikkeprosjekter.-)

Viking Sportsragg og pinne nr 4 i kun 2 rette og 2 vrange.


 
Med dette så vil jeg få ønske alle en riktig så fin helg og så ses vi snart igjen.-)

               

 

Sokker i vaffelstrikking

Heisan på dere alle.-) Ja det lakker og lir mot jul og igjen så er det sikkert flere som skal ha ferdig både det ene og det andre. Men her hos meg så er det vel strikkepinnene som får kjørt seg og igjen så har jeg strikket sokker som var en bestilling og litt annet som jeg selv skal gi bort. Men sokkene her er strikket i Viking Sportsragg og er et nydelig garn og strikke med. Og for aller første gang så har jeg også strikket vaffelmønster på sokkene og skal heller ikke bli siste gangen. Enkelt og greit med litt effekt.


Og på dette paret ble det brukt Regia garn


Så nå er det bare og håpe mottakeren ble fornøyd.

Men nå får jeg finne frem strikketøyet for har mere som skal gjøres klart.


Men en fortsatt fin kveld til dere som titter innom meg og takk for titten.-)