Og jeg strikker og jeg strikker…

” Og jeg strever så med mine små du ” det er en barnesang jeg kan huske fra mine barnedager og kom plutselig på den nå som jeg har kledd opp dukken med nye hjemmestrikka klær. Men gurimalla hvor artig det er og strikke slike små plagg og attpåtil kunne bruke bare noen små nøster av restegarn og la det bli noe av det også. Så ja jeg bare fortsetter en liten stund til med dette for det er godt og ha noe på lur og noe for salg:-)

Og samtlige plagg er av garn som kan vaskes og tåler og bli brukt av små ivrige dukke-mammaer:-)

Mere kommer siden så vi ses snart igjen. En fortsatt fin dag/kveld ønsker jeg alle sammen som titter innom.

 

Første strikkeinnlegg i 2017.

Heisan alle sammen.

Nå er det gått 17 dager ut i det nye året og jeg ser at ikke noe ferdig strikket er publisert her hos meg enda. Men pinnene går sin vante gang dem og litt da og da så ble det litt ferdig. Jeg er veldig glad i dette mønsteret så sokker i friske farger ble det her. Og mønster finner du HER Selv om det er på Finsk så er jo selve hullmønsteret enkelt og bruke. Så er det bare og strikke helen og felle som vanlig.

Og dette mønsteret  har jeg også fått sansen for nå så blir nok flere av disse også.

Garnet som er brukt er Viking Sportsragg og Robust på pinner nr 3½ størrelse dame.

Og så har jeg strikket noen nye pannebånd og det er kjekke saker og lage for her kan en bruke opp litt restegarn.

Dessuten så kan jeg brått bestemme meg for og kanskje gi bort til en eller annen blogger som ikke strikker selv 🙂

Ses snart igjen for neste innlegg kommer det dukkeklær atter en gang:-)

             

 

      

 

 

Livets strikketøy

Strikkefatet jeg fikk til jul av http://akbhandy.blogg.no/ har jeg nå prøvd og få tatt et nytt bilde av for og vise frem den fine teksten på dette. Så håper det nå er lesbart. Og dette artige fatet er i daglig bruk ved min side i sofaen. Så nå er det ingen fare for og sette seg på strikkepinner eller andre nåler.-)


      

   Og med dette så vil jeg få ønske dere alle en fortsatt fin søndag.