Denne er artig og strikke.

Så ble det enda en ny Lothepus-lue ferdig her og når den første ble solgt så måtte jeg bare strikke en til og i dag skal denne også til en ny eier. Så det er tydelig at denne har blitt en attraktiv lue og ta på seg. Men denne er strikket med 112 masker og Viking garn så fortsatt en god passform selv om jeg la opp noen masker til. Syntes selv disse luene er fine og en kan jo bruke både lyse og mørkere farger som en vil.-)

Ønsker dere alle en fortsatt fin dag og en riktig god uke.

             

 

Jeg gjorde som mange andre nå.

Og en Lothepuslue ble det for meg også,og endelig ble jeg fornøyd selv også for teststrikket en først med Adore alpakka garn på pinne nr 4 og 112 masker og den ble litt trang i mønsterdelen. Men så fikk jeg et tips fra en annen blogger som også strikket den og hun hadde lagt opp 104 masker og ble fornøyd. Så takk for tipset Mimouna.-) Så nå har jeg brukt Viking sportsragg og 104 masker og luen ble heller ikke dyr i forhold til garnet som den egentlig er strikket med. Og mønster finner du her med gode forklaringer .

Og her er testluen som er med 112 masker .

Så kan nok tenkes det blir flere av disse luene for vet noen har lyst på:-)

Vil få ønske alle en fortsatt fin kveld og en god helg som står for tur.

 

Siden sist er dette blitt til.

Heisan igjen:-) Som jeg skrev sist så strikket jeg enda flere plagg til dukken og nå har hun fått mere og skifte med så her er resten ferdig for denne gangen:-)

Og nå tror jeg det blir litt stopp fra dukkeklær strikking og gå over til noe annet igjen.

Vil med dette få ønske alle en riktig fin helg og nå er vi enda en dag nærmere våren…